miercuri, iunie 26, 2024
spot_img

O nouă legătură feroviară între Aeroportul Viena și Austria Inferioară

Căile Ferate Federale Austriece (ÖBB) au anunțat în această săptămână că legătura feroviară între Aeroportul Viena și Bruck an der Leitha a fost supusă evaluării impactului asupra mediului.
Proiectul integrează aeroportul din Viena în rețeaua internațională de rute de înaltă performanță. Decizia EIA este așteptată în 2026.

Proiectul își propune să ofere o alternativă prietenoasă cu clima

Zeci de mii de persoane fac naveta zilnic între nordul Burgenlandului, estul Austriei Inferioare și Viena, potrivit ÖBB. Legătura cu aeroportul va face conexiunea feroviară și mai atractivă și va oferi o alternativă ecologică la mașină: noua rută modernă și de înaltă performanță va face posibilă călătoria directă din nordul Burgenlandului la aeroportul din Viena și apoi la Viena Mitte fără a schimba trenul.

Screenshot

„Datorită unei noi gări regionale, comunitățile Klein-Neusiedl, Schwadorf și Enzersdorf an der Fischa vor avea pentru prima dată o conexiune feroviară eficientă”, spune ÖBB.
Prin conectarea aeroportului din Viena la rețeaua europeană de înaltă performanță, zborurile pe distanțe scurte pot fi reduse și în viitor.

Demararea procedurii EIA pentru legătura cu Aeroportul Viena

După mai mult de șase ani de muncă intensă de planificare și de coordonare regulată cu landurile Austria Inferioară și Burgenland, cu municipalitățile afectate și cu Vienna Airport AG la masa rotundă, documentele ample au fost predate Ministerului Federal responsabil pentru Protecția Climei, Mediu, Energie, Mobilitate, Inovare și Tehnologie (BMK) la 11 iunie.
Documentele tehnice de planificare constituie baza pentru procedura de evaluare a impactului asupra mediului (procedura EIA), care este gestionată de BMK.
În cadrul procedurii EIA, care este obligatorie pentru proiectele mari de construcție, sunt înregistrate toate efectele proiectului asupra traficului, oamenilor, naturii, solului, apei, aerului, climei, peisajului, bunurilor materiale și culturale.
În acest scop, experții întocmesc rapoarte de specialitate cu privire la aspectele respective – de exemplu, ecologie, geologie, apă sau tehnologie acustică – în legătură cu planificarea tehnică a proiectului.
Planificarea și rapoartele de specialitate sunt verificate și evaluate de experți independenți numiți de minister.
După o examinare inițială a documentelor, autoritatea competentă va emite un edict în care va preciza unde și pentru ce perioadă toate documentele depuse vor fi disponibile pentru consultare publică. În această perioadă, toate părțile implicate în procedură vor avea, de asemenea, posibilitatea de a depune o declarație.
Finalizarea procedurii cu o decizie din partea BMK este planificată pentru 2026. Conform planificării implementării, lucrările preliminare urmează să înceapă în 2027. Finalizarea este prevăzută pentru 2034.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole