Softronic va construi o nouă fabrică de locomotive la Craiova, lângă cea existentă, a anunțat directorul comercial al producătorului de material rulant, Sebastian Ghiţă.
Scopul ei este de a dota locomotivele cu un sistem de stocare a energiei pe bază de baterii care va înlocui combustia pe diesel.
„Întrucât tendinţa este de a ne axa pe energie verde şi sisteme de stocare pe baterii, am găsit împreună cu colegii o oportunitate pentru realizarea unui prototip de locomotivă având ca sistem stocarea pe baterii pe partea de energie verde. Cu acest sistem de baterii care va fi implementat, inovat şi dezvoltat pe aceste locomotive nu va mai fi nevoie de combustie diesel pentru a face manevrarea atunci când se asigură mentenanţa lor. Noua fabrică dorim să o construim aici, în Craiova, lângă cea existentă. Valoarea proiectului se ridică la aproape 10 milioane de euro“, a spus Sebastian Ghiţă, citat de site-ul de știri regionale Gazeta de Sud.
Softronic, o companie fanion pentru industria feroviară românească
Înființată în Craiova în 1999, compania Softronic are ca principale activități producția și modernizarea de locomotive. Un proiect important finalizat de Softronic este locomotiva electrică bi-sistem Transmontana, perfect adaptată pentru trasportul pe sisteme feroviare din țări ca România, Bulgaria, Ungaria sau Turcia.
CITEȘTE și Câte locomotive modernizate la Softronic vor fi livrate către CFR Călători până la finele anului
Povestea Softronic a fost istorisită în urmă cu câțiva ani de Ionel Ghiţă, asociat în cadrul producătorului de material rulant. „Eu am fost profesor la liceul Carol din Craiova. Am fost fericit când cumnatul meu, împreună cu un prieten şi câţiva tineri entuziaşti au zis: hai să facem cutia neagră a locomotivei, pentru că este nevoie de ea în România şi Europa. Am lăsat meseria de profesor şi am început businessul undeva pe Bulevardul Unirii, într-un mic depozit de material textil, înfiinţând firma Softronic. Era foarte frumos pentru că eram tineri”, a povestit el, care este asociat în societate alături de alţi trei antreprenori.
Anii au trecut, iar Softronic a produs prima locomotivă Transmontana, căreia i-au urmat multe altele, odată cu construcția fabricii. În iunie 2017, Softronic a semnat un contract cu operatorul feroviar Green Cargo pentru livrarea a opt locomotive Transmontana. Ulterior, contractul a fost extins la 100 de unități.
În ultimii ani, comenzile pentru Softronic au venit de la operatorii privaţi de transport marfă din Ungaria, Suedia, Bulgaria şi transportatori feroviari de pe piaţa locală. Companiile de stat nu au făcut licitaţii pentru achiziţia de locomotive noi.