O locomotivă a rupt firul de contact la Ploești Sud luni dimineață, iar din această cauză trenurile care tranzitează zona au întârzieri enorme.
Circulația feroviară pe raza stației Ploiesti Sud s-a desfășurat în condiții speciale la primele ore ale dimineții, din cauza unui deranjament la linia de contact, provocat de un tren de călători, la ieșirea din Depoul Ploiești, a informat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
CITEȘTE și FOTO Cum arată locomotiva cu pantograful rupt la Ploiești Sud luni dimineață
O locomotivă a rupt firul de contact și a întrerupt alimentarea cu electricitate
Ea a precizat faptul că un tren de călători (RE 5032 al SNTFC CFR Călători), la ieșirea din Depoul Ploiești, și-a rupt pantograful locomotivei, a rupt firul de contact, pe zona diagonală, și a înterupt alimentarea cu energie pe raza stației Ploiesti Sud, fiind afectate toate trenurile care au tranzitat stația.
A fost necesară intervenția cu personal specializat și drezine pantograf pentru înlocuirea firului de contact și a componentelor avariate. Trenurile de călători au circulat tractate cu locomotive Diesel, prin Ploiești Triaj, până la ora 7.37, când s-au repus sub tensiune liniile 1-3 din stația Ploiesti Sud și firul 2 aferent secțiunilor Ploiești Sud-Ramificație Ploiești și Ploiești Est-Ploiești Sud.
Trenurile afectate de deranjament
Trenurile au avut întârzieri enorme. IRN 1654 de la Vatra Dornei – 200 de minute, IRN 401 de la Chișinău – 180 de minute, RE 5005 și RE 5002, de la Ploiești Sud, respectiv Mărășești – câte 120 de minute, iar lista nu se oprește aici.
CFR Călători a dat publicității un comunicat: ”CFR Călători informează că circulația feroviară în stația Ploiești Sud a fost perturbată ca urmare a unui deranjament survenit în sistemul de preluare al tensiunii de la firul de contact. Cauzele ce au generat acest deranjament se vor stabili de comisia de cercetare aflată la fața locului. CFR Călători a pus la dispoziția managerului de infrastructură – CFR SA, locomotive diesel pentru a se putea asigura tranzitarea zonei afectate, până la remedierea deranjamentului. La ora 08:50 s-a repus sub tensiune linia de contact. Trenurile afectate au fost: R 5032, IRN 1668, IRN 1654, IR 1571, R 5011, IR 1661, IR 1571, R 5002, R 5072, R 5012, R 6010, IRN 401. Este posibil să se înregistreze întârzieri suplimentare în circulația trenurilor de călători care străbat această zonă. CFR Călători cere scuze călătorilor pentru neplăcerile întâmpinate”.