luni, aprilie 15, 2024
spot_img

O firmă cât una de renovare apartamente va demola podul CFR pe DN1 de la Câmpina

Ministerul Transporturilor a emis autorizația de desființare pentru podul CFR pe DN1 în zona Câmpina – Câmpinița.

La zece luni după ce a selectat firma Infra System Proiect SRL din București, ce are șapte angajați, pentru demolarea podului de peste DN1 de la Câmpina, Ministerul Transporturilor a emis autorizația de desființare a construcției. Aceasta a fost emisă zilele trecute și este disponibilă aici. Termenul de execuție a lucrărilor este de 5 luni de la data începerii lucrărilor, iar durata autorizației este de 24 de luni de la data emiterii, respectiv socotite din 10 octombrie. Valoarea lucrările este de 4,9 milioane lei, fără TVA.

Firma Infra de șapte angajați face „consultanță” pentru un gigant turc

Firma Infra System Project care a reparat și podul Constanța cu un număr de angajați care de obicei se întâlnește la firmele de renovare apartament este una bine poziționată la CFR și Ministerul Transporturilor. Aceasta va încasa plăți de câteva ori mai mari decât cifra sa de afaceri pentru activități declarate ca fiind de „consultanță”, prestate antreprenorului.

Podul CFR pe DN1 demolat de o firmă de „consultanță”

Situația aberantă se întâlnește la licitația pentru cele două loturi dintre București și Pitești, de la Chitila la Golești, procedură unde recent CFR SA a dat câștigătoare firma Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. Valoarea însumată estimativă a licitației pe cele două loturi este de 690 de milioane de lei, iar finanțarea vine din PNRR. Oferta firmei turce a fost de 583 de milioane de lei, pentru cele două loturi.

Ceea ce a surprins la procedura de licitație este faptul că Yapi Merkezi, firmă cu cifră de afaceri de miliarde de dolari (în Turcia Yapi Merkezi este pe a zecea poziție), și-a luat drept unic subcontractor firma Infra System Proiect SRL, firmă mică din România, dar care se regăsește în contracte cheie de infrastructură, gen studii de fezabilitate, proiectare, demolare sau reparare poduri de cale ferată etc.

Anul trecut, Infra System Proiect a avut o cifră de afaceri de 2,23 milioane de lei, adică egală cu 0,32% din valoarea contractului dat pe București-Pitești de CFR SA. Vă veți gândi desigur că implicarea firmei Infra System va privi aspecte de maximă tehnologie și expertiză, gen inginerie de vârf în construcții, lucrări de artă complexe sau ceva asemănător. Nu, declarația dată de turci prevede că Infra System Proiect SRL va face „consultanță” în domeniul „aprovizionarea cu materiale, asigurare forță de muncă, transport, utilaje și materiale de construcții” pentru care va primi nu mai puțin de 5% din valoarea contractului, adică aproape 35 de milioane de lei sau de 16 ori mai mult decât încasează într-un an întreg.

Tot zilele trecute, Ministerul Transporturilor a emis și autorizația de construire pentru electrificarea lotului 2 Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, adică Aghireș – Poieni.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole