O companie Dubai Ports, prezentă și în România, a inaugurat o legătură intermodală Cehia – Marea Britanie

17 noiembrie 2020

P&O FERRYMASTERS, companie DP World, a lansat la începutul acestei săptămâni un serviciu de tren de la Lovosice în Republica Cehă la Europoort – Rotterdam cu opțiunea pentru conexiuni maritime către Marea Britanie.

Compania își va conduce propriile trenuri în ambele direcții de la Lovosice – o intersecție strategică de transport situată aproape de Praga, Germania și Polonia – permițând companiilor să mute mărfurile mai rapid și mai eficient în Europa de Vest. Mărfurile care sosesc în Rotterdam pot fi expediate la nivel internațional sau prin serviciile P&O Ferries către mai multe porturi de pe coasta de est a Marii Britanii.

„Acest nou serviciu este primul care oferă o legătură directă multimodală care se întinde de la Republica Cehă la Marea Britanie și prima legătură feroviară directă între Republica Cehă și Olanda care utilizează mega remorci. O parte a trenului se va opri la Duisburg, cel mai mare port interior din lume, care va fi folosit ca poartă de legătură pentru conectarea Lovosice cu alte terminale europene”, spune Thorsten Runge,  managing director P&O Ferrymasters.

„Clienții noștri se confruntă cu provocări complexe în transportul mărfurilor de la A la B pe distanțe lungi într-un context de lanțuri de aprovizionare cu costuri limitate de timp. Prin acest nou serviciu vom oferi valoare pentru clienții noștri, conducând eficiența și ajutându-i să elimine deșeurile și să reducă emisiile de CO2 din lanțurile lor de aprovizionare. ”

Primul tren a plecat de la Lovosice la începutul acestei luni și a sosit în Europoort 24 de ore mai târziu cu treizeci și opt de containere de 45 ‘pentru palet și remorci de tip piggyback (forma specializată de transport intermodal – n.red.). Vor fi patru plecări pe săptămână în fiecare direcție, iar trenul poate transporta mărfuri periculoase și, de asemenea, mărfuri supuse vămii. Lansarea noului serviciu se bazează pe puternica rețea multimodală P&O Ferrymasters, care are propriile conexiuni de tren către Polonia, România și Italia.

Acest anunț urmează mai multor investiții majore în rețeaua P&O Ferrymasters în ultimele 18 luni, inclusiv adăugarea a 200 mega remorci la flota sa și deschiderea de noi conexiuni, cum ar fi lansarea unui serviciu feroviar între Oradea (RO) și Lodz ( PL). Mai mult, colaborând cu compania-mamă DP World, care conduce lumea în digitalizarea comerțului, P&O Ferrymasters a introdus în septembrie un sistem de urmărire de ultimă generație.

P&O Ferries este o companie pan-europeană de feriboturi și logistică de vârf, care a navigat anul trecut de 27.000 de ori pe opt rute majore între Marea Britanie, Franța, Irlanda de Nord, Republica Irlanda, Olanda și Belgia. Împreună cu activitatea sa de logistică, P&O Ferrymasters operează, de asemenea, rutier și feroviar integrat către țări de pe continent, inclusiv Italia, Polonia, Germania, Spania și România, Turcia și facilitează deplasarea în continuare a mărfurilor către Marea Britanie din țările asiatice prin Drumul Mătăsii. P&O Ferries face parte din DP World, furnizorul principal de soluții logistice inteligente, care permite fluxul comerțului pe tot globul.

P&O Ferries și P&O Ferrymasters, companii DP World

P&O Ferries este un furnizor pan-european de servicii logistice integrate ce oferă atât servicii de operare feriboturi roll-on roll-off, cât și soluții de transport și logistică prin P&O Ferrymasters. P&O Ferries operează o flotă de 21 de vase ce operează în sectoare din Marea Nordului și Marea Irlandeză și acoperă 11 porturi. P&O Ferries manipulează peste 2,5 milioane unități de marfă pe an și generează aproximativ 75% din cifra de afaceri a grupului. P&O Ferrymasters oferă soluții de supply chain în 19 locații europene. Cifra de afaceri a P&O Ferries a fost de 1,1 miliarde lire sterline în 2017.

Companiile fac parte și din grupul DP World (Dubai Ports) prezent și în România. Anul trecut, compania a semnat reînnoirea contractului de concesiune cu Administrația Porturilor Maritime Constanța până în anul 2049 și s-a angajat să mențină, opereze și să continue să dezvolte terminalul de containere din portul Constanța Sud.  (D.C.)