miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

O asociere condusă de turci e desemnată câștigătoare a unui lot din Craiova – Caransebeș

CFR SA a desemnat câștigătorul licitației proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, lot 6: Cap X PO Nou Poarta – Caransebeș”.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat marți asocierea formată din Ic Ictas Insaat Sanayi VE Ticaret AS – Rotary (lider asociere) – Rotary Construcții Mentenanță S.A. (asociat) câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de ”Reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” lot 6, Km 436+887 – Km 474+046,53 (37,160 km).

Oferta financiară a asociererii menționate a fost de 2.114.352.203,74 lei fără TVA, criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preț.

Contractul de achiziție publică va fi încheiat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații.

Citește și Firmele turcești primesc o palmă de la Curtea de Justiție a UE. Vor fi interzise la licitații în România?

Cine a mai depus oferte

În cadrul procedurii, au depus oferte următoarele asocieri:

  • Asocierea formată din S.C. Alstom Transport S.A. (lider de asociere), Drum Asfalt (asociat);
  • Asocierea FCC Construccion S.A. (lider de asociere), Gülermak Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością (asociat);
  • Asocierea Itinera SPA (lider de asociere) – Saipem S.P.A. (asociat);
  • Asocierea IC Içtaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret A.Ş. (lider de asociere), Rotary Construcții Mentenanță (asociat);
  • Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A. (lider de asociere), Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş (asociat), Infravis S.R.L. (asociat).

Sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.

Valoarea estimată a contractului pentru Proiectarea și Execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” lot 6 este cuprinsă în intervalul 2.208.020.546,14 lei – 2.628.839.127,32 lei, fără TVA.

Principalele obiective

Principalele obiective preconizate sunt:

– modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV;

– introducerea instalațiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă național și internațional;

– sarcina maxim 22,5 tone/osie;

– lungimea maximă a trenului de 740 m în toate stațiile;

– caracteristici ale peroanelor: peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate stațiile;

– ecartament nominal: 1435 mm;

– lucrări de reabilitare a tunelurilor Feneș și Tîmpa. În cazul tunelului Tîmpa, noua cota a niveletei nu asigura gabaritul standard, prin urmare se va realiza largirea acestuia;

– lucrări de construcție nouă a 2 tuneluri galerie simplă (policentrică) cu cale dublă: Poarta 2 (550m) și Poarta 3 (305m);

– lucrări civile în stații – lucrări de igienizare si cosmetizare a construcțiilor existente, intervenții la structuri, eficientizare fluxuri;

– îmbunătăţirea geometriei traseului în plan şi în profil longitudinal (rectificări de curbe şi încadrarea elementelor de profil în prevederile normativelor în vigoare);

– lucrări de semnalizare si telecomunicații;

– se vor asigura viteze de circulație ale trenurilor de maxim 120 km/h;

– modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);

– mărirea capacității de tranzit;

– montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot. (foto generic)

Citește o altă știre „caldă” D-ale carnavalului (CFR-ului). Importantă licitație anulată după desemnarea câștigătorului

 

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole