spot_img
miercuri, iulie 6, 2022
spot_img

Un fost director general al CFR Călători vrea să construiască o a doua gară la Buftea

O a doua gară la Buftea, în afara celei existente, este în planurile Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI). Proiectul a fost realizat de fostul director general al CFR Călători Iosif Szentes, în prezent directorul Direcției Dezvoltare Transport Feroviar din cadrul asociației menționate.

Realizarea noului punct de oprire feroviar face parte din prima etapă de implementare a proiectului ”Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București – Ilfov”.

Pentru primul lot de investiții propuse au fost selectate trei rute noi:

  1. Bucuresti Nord – Bucuresti Obor
  2. Bucuresti Nord – Bucuresti Vest
  3. Bucuresti Obor – Bucuresti Vest

și o rută pe care se operează deja:

  1. Bucuresti Nord – Chitila – Scroviștea.

Pentru trenurile metropolitane din regiunea București-Ilfov, va fi necesară construcția a aproximativ 50 de puncte de oprire și modernizarea stațiilor existente. Acesta este un prim proiect pus în dezbatere publică.



O nouă gară la Buftea, în satul Buciumeni

Amplasamentul propus pentru noua investiție se află, ca încadrare în zonă, în orașul Buftea, satul Buciumeni. Zona este dotată cu următoarele tipuri de rețele edilitare: canalizare, apă potabilă, gaze naturale, electrice și telecomunicații.

Cele două peroane vor avea o lungime de 150 m fiecare, o lățime de minimum 3 m și o cotă de +0,38 m față de nivelul șinei. Stratul finit al peronului se va executa din mixturi asfaltice. În capetele peronului se vor executa câte o rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități și scări din beton armat monolit, la mijlocul peronului, finisajul fiind din beton aparent amprentat. Pentru protecția călătorilor și dirijarea fluxului de călători, rampa, scările, toată lungimea peronului, precum și capătul acestuia vor fi protejate cu parapet de protecție din țeavă galvanizată. Pe marginea peronului se va aplica un marcaj sub forma unei benzi de avertizare pentru persoanele cu dizabilități.

Pentru confortul călătorilor în condiții meteo necorespunzătoare, vor fi prevăzute trei refugii pentru călători pe fiecare peron, alcătuite din policarbonat, pe structură metalică. Fiecare refugiu va fi prevăzut cu câte zece scaune rezistente de exterior. Vor fi prevăzute câte două coșuri de gunoi metalice, cu scrumieră pentru fiecare refugiu. Pentru asigurarea unei vizibilități optime pe timp de noapte, se va realiza sistemul de iluminat pe lungimea peronului. Circuitele de iluminat exterior vor fi alimentate dintr-un tablou de iluminat exterior (TIE) care va fi plasat în P.O. Buciumeni. Pentru iluminatul peronului se vor folosi cinci stâlpi metalici noi, echipați cu corpuri

de iluminat care să asigure un nivel de iluminare corespunzător. Alimentarea cu energie electrică se va realiza cu cabluri din cupru montate îngropat și protejate în țeavă tip PEID. Comanda iluminatului se va face automat, dar și manual. Stâlpii liniei de contact din zona peronului vor rămane pe același amplasament.

Ultimele Articole