Noutățile din Mersul Trenurilor CFR Călători 2021-2022, printre care și introducerea în circulație a mai multor garnituri internaționale, au fost prezentate marți dimineață de operatorul feroviar de stat.
Pe grupurile de ceferiști și pasionați feroviari au apărut mai multe mesaje de nemulțumire referitoare la suprimarea unor trenuri de navetă sau închiderea unor secții de circulație.
De asemenea, aurtoritățile locale din Anina și-au exprimat nemulțumirea față de limitarea circulației feroviare pe secția Oravița-Anina, ”Semmeringul Bănățean”, așa cum a arătat Club Feroviar. Acum, prezentăm și aspectele pozitive menționate de CFR Călători.
Operatorul feroviar de stat precizează că în noul Mers al Trenurilor 2021-2022 vor circula zilnic în medie 1200 trenuri operate de CFR Călători, în funcție de perioada din an. Numărul este identic cu cel prevăzut în actualul program de circulație.
Noutăți în Mersul Trenurilor CFR Călători 2021-2022: mai multe garnituri pe relația Ungaria
CFR Călători și MAV Start au convenit asupra îmbunătățirii ofertei de transport România – Ungaria prin frontiera Curtici, asigurându-se pe timpul zilei trenuri în cadență la interval de două ore.
Au fost introduse în plus patru perechi de trenuri, o pereche („BEGA” – IR 378 și IR 377) în relația Timișoara – Budapesta și retur, două perechi („MUREȘ” și „CRIȘ” – IR 374, IR 375, IR 376 și IR 379) în relația Arad – Budapesta și retur, o pereche („ZARAND” – IR 370 și IR 371) în relația Arad – Szolnok și retur.
Se introduce un tren Craiova-Timișoara-Arad și retur (IR 349 și IR 348) cu atașare/detașare în Arad și ramură de la/pentru Cluj-Napoca („CORVIN” – IR 404 și IR 405), cu atașare/detașare în Szolnok prin frontiera Episcopia Bihor.
Trenul „PRIETENIA” (IR 401 și IR 402) va circula de două ori pe săptămână în luna decembrie 2021 (IR 401 Chișinău – București în zilele de joi/vineri și duminică/luni, IR 402 București – Chișinău în zilele de luni/marți și vineri/sâmbătă) și de trei ori pe /săptămână în anul 2022 (IR 401 Chișinău – București în zilele de marți/miercuri, joi/vineri și duminică/luni, IR 402 București – Chișinău în zilele de luni/marți, miercuri/joi și vineri/sâmbătă).
Frecvență sporită a trenurilor pe relația București-Constanța
Pe relația București – Constanța și retur au fost planificate trenuri IR și Regio Expres în cadență la interval de o oră. În planul de mers tren 2021/2022 vor circula 24 de trenuri în rang IR și Regio Expres pe relația București – Constanța și retur, față de 13 trenuri IR în planul de mers tren 2020/2021.
Pe relația Constanța – București Nord – Brașov și retur vor circula trei perechi de trenuri, fața de două perechi în prezent. Pe ruta București – Constanța, trenurile IR au fost trasate cu viteza maximă de 160 km/h, trenurile Regio Expres au fost trasate cu viteza maximă de 150 km/h, iar trenurile Regio au fost trasate cu viteza maximă de 120 km/h.
Tot de duminică, 12 decembrie, a fost introdus un tren nou de la Craiova la București Nord (RE 9018), cu plecare din Craiova la ora 15:52. În relația Pitești – Craiova și retur va circula o pereche de trenuri (RE 9013 și RE 9014) la legătură cu trenurile IR 72 și IR 73 (Bucureşti Nord – Budapesta şi retur).
Relația București Nord – Tulcea și retur va fi asigurată în sezon cu grupă de vagoane directe la/de la trenurile 1981/8653 și 8656/1684, iar în extrasezon sunt asigurate legături în stația Medgidia. Pe relația Galați – Constanța și retur legătura directă în extrasezon va fi realizată cu trenurile 1732/8201 și 8204/1730.
Trenurile IR 1741 și IR 1742 (Bucureşti Nord – Satu Mare) vor avea în compunere grupă de vagoane pentru/de la Târgu Mureș cu atașare/detașare în Războieni. Trenurile IR 1653 și IR 1654 vor circula pe trase modificate astfel încât să preia traficul de călători în relația București Nord – Suceava și retur asigurând, în Buzău, legătură la/de la trenurile de Constanţa.
Trenurile IR 1861 și IR 1862 Iași – Constanța și retur vor circula pe distanța Iași – Buzău și retur ca ramuri la/de la trenurile IR 1668 şi IR 1667 (Iaşi – Bucureşti Nord şi retur).
Ca urmare a deciziei CFR SA de specializare a traficului pe magistrala feroviară 700, trenurile spre Aeroportul Henri Coandă vor circula pe ruta București Nord – Pajura – Mogoșoaia fără modificarea duratei de parcurs, iar celelalte trenuri vor circula pe ruta București Nord – Chitila – Mogoșoaia cu o durată de parcurs mai mare cu aproximativ 10 minute, așa cum, de altfel, a arătat recent Club Feroviar.
Pentru preluarea traficului de călători pe relația Galați – Buzău – București Nord s-a introdus un tren nou (IR 1570), cu plecare din stația Galați la ora 05:21.