Noul studiu de prefezabilitate pentru metroul din Timișoara va analiza alte trasee

6 mai 2019

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a declarat că va menţine pe agenda municipalităţii realizarea unui studiu de prefezabilitate pentru construirea unui metrou, dar pe alte trasee decât cel în partajare cu CFR, întrucât compania feroviară a obţinut fonduri europene care-i vor permite să menţină actualele linii pe actualele structuri de suprafaţă, de tip movile, informeaza Agerpres.

“Lucrurile sunt într-o anumită dinamică, iar când noi am făcut studiul de fezabilitate pentru un metrou, am vizat traseul actualelor căi ferate. La acea vreme, în 2013, studiul nostru de prefezabilitate a primit de la Ministerul Transporturilor, toate avizele de ducere în subteran a liniilor de cale ferată şi de realizare cu această ocazie a unei linii de metrou. Este un lucru peste care s-a trecut uşor şi a fost făcut uitat. Dar, pentru că CFR are un proiect cu finanţare europeană pentru modernizarea şi extinderea sistemului de cale ferată pe actuala tehnologie (movilă de pământ), a căzut acea variantă de transformare a zonei şi probabil că în următorii cel puţin 20-30 de ani, linia de cale ferată va rămâne pe actuala movilă”, a punctat primarul Nicolae Robu.

Acesta a specificat că acum se va face un studiu de fezabilitate pentru metrou pe cu totul alte trasee care să facă legătura între principalele puncte din zona periurbană cu staţii care să deservească locuri de maxim interes din oraş. El a precizat că acest metrou nu se va realiza în perioada imediat următoare, dar dacă astfel de obiective nu au pregătit un studiu de prefezabilitate, nu vor avea niciodată şansa de a se realiza.

“Pentru astfel de obiective trebuie să fii pregătit în orice moment, dacă apare o oportunitate de finanţare de la bugetul de stat, european sau din alte surse. La acea vreme, eu am fost căutat de o firmă care reprezintă statul chinez şi care era dispusă să realizeze metroul cu banii lor proprii, pe baza acelui studiu de prefezabilitate. I-am îndrumat la Ministerul Transporturilor, dar apăruse acea finanţare pe fonduri europene şi nu se mai putea materializa acea idee. Dar dacă nu aveam nimic, niciun document, niciun studiu, ci doar le spuneam că am vrea să avem un metrou şi să ne dea bani, ar fi râs lumea de noi“, a adăugat edilul municipiului Timișoara.