spot_img
vineri, septembrie 30, 2022
spot_img

FOTO Cum arată noul pod Budila și câte trenuri vor circula spre Întorsura Buzăului

Noul pod Budila, construit în locul celui prăbușit acum patru ani pe secția de circulație 403, Hărman-Întorsura Buzăului, este aproape gata.

Odată pus în funcțiune, pe ruta Brașov-Întorsura Buzăului și retur vor circula zilnic 12 trenuri (șase perechi), a anunțat președintele PSD Covasna, Bogdan Barbu.

„Podul feroviar de la Budila e o lucrare așteptată de foarte mulți oameni din zona Întorsurii Buzăului. Mă interesează direct stadiul lucrărilor și ce se întâmplă acolo, mai ales că mulți m-au întrebat despre acest subiect. Am fost la fața locului și am fost și la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, să mă interesez și vă pot spune următoarele: nu mai durează mult. Operatorul de transport feroviar Regio Călători SRL Brașov a notificat acum câteva zile Sucursalei RCF Brașov intenția de a relua circulația feroviară pe ruta Brașov-Întorsura Buzăului și retur, cu un număr 12 trenuri/zi începând cu data la care vor fi îndeplinite toate condițiile necesare pentru redeschiderea circulației. Termenul de finalizare estimat  transmis de către antreprenor prin ultima versiune a graficului de execuție actualizat este data de 16.08.2022. Totuși, din verificările SRCF Brașov lucrările nu sunt finalizate, nefiind îndeplinite toate condițiile pentru recepție. Un alt detaliu important: alocația bugetară  aprobată pentru anul 2022 este asigurată pentru achitarea tuturor obligațiilor financiare rezultate în urma executării lucrărilor. Din câte se vede, în acest moment podul arată bine, s-au făcut și lucrări la albia râului. Regret că nu pot anunța o dată exactă. Dar vă voi ține la curent cu toate informațiile pe care le primesc!”, a scris politicianul pe pagina sa de Facebook.

Noul pod Budila, construit de firme românești

Podul Budila s-a prăbușit la data de 30 iunie 2018 și de atunci nu a mai ajuns niciun tren la Întorsura Buzăului. Înainte de prăbușirea podului, pe ruta Brașov-Întorsura Buzăului circulau garnituri aparținând Regiotrans, actualmente Regio Călători.

În toamna anului 2020, Regionala Brașov a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a lansat procedura de achiziție cu titlul ”Reconstrucție pod și amenajare albie km 17+318 linia 317 Hărman – Întorsura Buzăului”. Licitația a fost câștigată de o asociere de firme românești, formată din SC Confer Group SRL (lider de asociere) și SC Construcții Feroviare Drumuri Poduri SRL și subcontractant declarat SC Radaria SRL, iar contractul a fost semnat la data de 7 aprilie 2021. Opt zile mai târziu, se dădea ordinul de începere a lucrărilor, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

La nivelul lunii februarie 2022, valoarea actualizată a contractului era de 27 de milioane de lei. Linia Hărman-Întorsura Buzăului are o lungime de 36 km.

Ultimele Articole