Noul pod Budila, construit în locul celui prăbușit acum patru ani pe secția de circulație 403, Hărman-Întorsura Buzăului, este aproape gata.
Odată pus în funcțiune, pe ruta Brașov-Întorsura Buzăului și retur vor circula zilnic 12 trenuri (șase perechi), a anunțat președintele PSD Covasna, Bogdan Barbu.
„Podul feroviar de la Budila e o lucrare așteptată de foarte mulți oameni din zona Întorsurii Buzăului. Mă interesează direct stadiul lucrărilor și ce se întâmplă acolo, mai ales că mulți m-au întrebat despre acest subiect. Am fost la fața locului și am fost și la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, să mă interesez și vă pot spune următoarele: nu mai durează mult. Operatorul de transport feroviar Regio Călători SRL Brașov a notificat acum câteva zile Sucursalei RCF Brașov intenția de a relua circulația feroviară pe ruta Brașov-Întorsura Buzăului și retur, cu un număr 12 trenuri/zi începând cu data la care vor fi îndeplinite toate condițiile necesare pentru redeschiderea circulației. Termenul de finalizare estimat transmis de către antreprenor prin ultima versiune a graficului de execuție actualizat este data de 16.08.2022. Totuși, din verificările SRCF Brașov lucrările nu sunt finalizate, nefiind îndeplinite toate condițiile pentru recepție. Un alt detaliu important: alocația bugetară aprobată pentru anul 2022 este asigurată pentru achitarea tuturor obligațiilor financiare rezultate în urma executării lucrărilor. Din câte se vede, în acest moment podul arată bine, s-au făcut și lucrări la albia râului. Regret că nu pot anunța o dată exactă. Dar vă voi ține la curent cu toate informațiile pe care le primesc!”, a scris politicianul pe pagina sa de Facebook.
Noul pod Budila, construit de firme românești
Podul Budila s-a prăbușit la data de 30 iunie 2018 și de atunci nu a mai ajuns niciun tren la Întorsura Buzăului. Înainte de prăbușirea podului, pe ruta Brașov-Întorsura Buzăului circulau garnituri aparținând Regiotrans, actualmente Regio Călători.
În toamna anului 2020, Regionala Brașov a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a lansat procedura de achiziție cu titlul ”Reconstrucție pod și amenajare albie km 17+318 linia 317 Hărman – Întorsura Buzăului”. Licitația a fost câștigată de o asociere de firme românești, formată din SC Confer Group SRL (lider de asociere) și SC Construcții Feroviare Drumuri Poduri SRL și subcontractant declarat SC Radaria SRL, iar contractul a fost semnat la data de 7 aprilie 2021. Opt zile mai târziu, se dădea ordinul de începere a lucrărilor, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.
La nivelul lunii februarie 2022, valoarea actualizată a contractului era de 27 de milioane de lei. Linia Hărman-Întorsura Buzăului are o lungime de 36 km.