Alstom și Norske tog au prezentat primul Coradia Stream care a ajuns în Norvegia pentru testare și care urmează să fie pus în funcțiune în regiunea Oslo, începând cu iunie 2026.
Evenimentul a avut loc la depoul Grorud al Bane NOR, în prezența ministrului norvegian al transporturilor, Jon-Ivar Nygård, și a ambasadorului Franței în Norvegia, Florence Robine.
Coradia Stream pentru țările nordice a fost deja supus unor teste extensive în Germania, Austria și Republica Cehă și va fi testat acum în Norvegia. În această iarnă, trenul va fi supus unor teste în munți, pentru a se asigura că funcționează optim în condițiile extreme din Norvegia.
„Cu aceste trenuri, facem un pas important către un serviciu feroviar mai modern pentru călătorii din regiunea Oslo. Acestea vor oferi pasagerilor o experiență de călătorie mai bună, datorită capacității sporite și confortului îmbunătățit”, a declarat Øystein Risan, directorul general al Norske tog.
În decembrie 2021, Norske Tog a încheiat un acord cu Alstom pentru achiziționarea a 36 de trenuri locale noi și 19 trenuri regionale noi, cu opțiunea de a achiziționa până la 200 de trenuri noi.
Trenurile locale care au fost comandate vor circula pe liniile L1 (Spikkestad – Lillestrøm) și L2 (Stabekk – Ski), iar trenurile regionale vor fi puse în serviciu pe rutele regionale din estul Norvegiei.
Noul tren regional Coradia Stream pentru țările nordice, cunoscut anterior sub numele de Coradia Nordic, este special adaptat terenului și climatului norvegian. Seturile de trenuri moderne, de înaltă tehnologie, sunt compuse fiecare din șase vagoane și vor oferi călătorilor o călătorie confortabilă și eficientă, inclusiv acces la internet la bord.
Trenurile au o viteză maximă de 160 km/h pentru serviciul de navetă și de până la 200 km/h pentru rutele interurbane și sunt proiectate pentru o durată de viață de 40 de ani.
Trenurile cu podea joasă sunt construite pe o platformă modulară care permite operatorilor să personalizeze interiorul și caracteristicile în funcție de necesitățile operaționale.
Noile trenuri vor dispune de spații dedicate pentru scaune cu rotile și toalete proiectate universal. În plus, vor include zone spațioase și flexibile, facilitând transportul la bord al cărucioarelor pentru copii și al bicicletelor, de exemplu.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com