Firma germană Schaeffler dezvoltă o celulă de combustie cu hidrogen care funcționează cu ajutorul unui purtător de hidrogen organic lichid.
Schaeffler dezvoltă o pilă de combustie, care va permite funcționarea directă fără CO2, folosind hidrogen conținut în LOHC (Liquid Organic Hydrogen Carrier). Furnizorul german de componente pentru industria automotive Schaeffler, prezent și în România, a semnat un acord de cooperare cu Hydrogenious LOHC Technologies și cu Institutul Helmholtz Erlangen-Nürnberg pentru Energii Regenerabile (HIERN). Scopul este de a dezvolta o pilă de combustie cu hidrogen care funcționează pe un purtător lichid organic de hidrogen, așa-numitul LOHC (Liquid Organic Hydrogen Carrier).
„Utilizarea directă a LOHC în celulele de combustie pentru generarea de energie elimină necesitatea de a manipula hidrogenul ca gaz și permite o aprovizionare deosebit de ieftină și sigură pentru consumatorii de energie mobili și staționari”, explică Daniel Teichmann, CEO Hydrogenious. În procesul gândit de Hydrogenious, benziltoluenul este utilizat ca LOHC. „Aceasta este o substanță organică asemănătoare uleiului care leagă chimic hidrogenul și îi permite să fie transportat în condiții normale de mediu. Spre deosebire de designul clasic, nu există hidrogen molecular într-o pilă de combustibil LOHC sau în lanțul de aprovizionare. Materialul purtător lichid poate fi folosit de mai multe ori, făcându-l deosebit de durabil”, a afirmat Schaeffler.
O tehnologie din ce în ce mai căutată în Europa
Marea Britanie a lansat luni Comisia de politică a hidrogenului care va sfătui politicienii cu privire la modul de a sprijini hidrogenul verde și albastru în țară. Comisia de politică a hidrogenului ar trebui să publice prima sa evaluare în cursul acestui an. Comisia Europeană a adoptat o modificare a regulamentului privind statisticile energetice. Modificarea, care va intra în vigoare în februarie, va furniza statistici pentru monitorizarea mai multor inițiative politice de decarbonizare a economiei europene, inclusiv Uniunea Energetică și pachetul Fit-for-55, precum și Strategia privind hidrogenul și Inițiativa privind bateriile. Noile statistici vor fi disponibile pentru prima dată pentru anul 2022. „Aceste noi statistici vor diferenția hidrogenul verde (produs din energie regenerabilă) de hidrogenul produs din petrol sau gaze și vor include date pentru a monitoriza modul în care hidrogenul este utilizat în economia noastră”, au scris oficiali europeni zilele trecute.
De asemenea, Comisia Europeană sprijină statele membre în planurile lor privind hidrogenul prin mai multe scheme de sprijin. Săptămâna trecută, de exemplu, Italia a cerut regiunilor să-și exprime interesul pentru construirea de site-uri de producere a hidrogenului verde pe zonele dezafectate, care vor fi finanțate în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (fonduri UE).