Adunarea Generală a Acționarilor a aprobat joi noua organigramă a CFR SA, la doar câteva luni după ce fusese aprobată o altă organigramă.
Hotărârea AGA nr 21 aprobă noua organigramă a CFR, dar și organigrama cadru a regionalelor. Noua organigramă vine să anuleze unele modificări efectuate de către fostul director general Ioan Pintea, considerate neinspirate.
Decizia AGA poate fi consultată aici
Trecerea părții de electrificare la CFR nu e singura modificare. Vor mai fi refăcute direcții desființate arbitrar de fosta conducere, cum ar fi divizia comercială. Apoi, se desființează directorii cu exploatarea și cel economic, căci se fac divizii economice la regionale. Partea de întretinere clădiri intră la Divizia Tehnică și se reînființează Laboratorul de mediu.
Modificările, departe de ochii angajaților
O nouă organigramă urmează să fie aplicată și la CFR Călători. Sindicatele nu cunosc multe dintre modificările aduse de noile organigrame și privesc oarecum cu teamă, dat fiind faptul că aceste modificări sunt făcute în paralel cu negocierea noului CCM.
La CFR Călători se prevede înființarea unor centre zonale comerciale și centre feroviare.
„Ce este un centru zonal comercial, ce este un centru feroviar (entități prevăzute în noua organigramă?”, întreabă retoric Rodrigo Gabriel Maxim, lider sindical. El spune că sunt necesare aceste informații prin prisma negocierilor la CC: Pentru acest an nu se va recurge la disponilizări, căci numărul de personal este prevăzut în bugetul aprobat, dar pentru anul viitor? Cine sau mai bine zis câți vor încasa acei 10% majorare salarială? De unde știm că nu se vor decide disponibilizări pentru anul următor? Lucruri ce vor fi lămurite marți, când e planificată următoarea ședință de negociere dintre sindicate și administrație.