vineri, februarie 16, 2024
spot_img

Nou set de fotografii ale trenului Alstom, furnizate de ARF

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a prezentat alte câteva fotografii ale trenului Alstom Coradia sosit în România

.

Fotografiile vin la câteva zile după ce ARF a afirmat că nu au fost identificate „nereguli majore”, ci „puncte identificate” care trebuie „remediate”.

Fotografii ale trenului Alstom

Din păcate, ultimul set de fotografii nu este însoțit de explicații și lasă la latitudinea privitorului interpretările. După o poză introductivă menită probabil să demonstreze faptul că echipa ARF și-a făcut datoria inspecției, urmează mai multe poze între care una cu un telefon băgat în priză ce pare a nu avea alimentare, o toaletă a cărei dușumea e acoperită de un strat  de protecție temporar, cu crăpături. În unele poze dușumeaua este acoperită cu materiale de protecție temporară, lipite cu bandă adezivă.

Unele publicații au interpretat fotografia cu telefonul închis, drept dovadă că alimentarea de 5V nu ar funcționa pentru toate prizele.

Contactată de noi, conducerea ARF spune că ar fi vorba de o acoperire temporară a dușumelelor până la darea în folosință a trenului. Din păcate însă, comentariul ARF nu explică conținutul acestor fotografii.

Trenul va fi încredințat CFR Călători

ARF spune doar că „după finalizarea tuturor testelor și emiterii (emiterea  – n.red.) autorizațiilor necesare circulatiei cu călători trenul va fi încredințat operatorului național CFR Călători pentru operarea pe rutele și cu frecvența prevăzute în Contractul de Servicii Publice care a fost licitat special în acest sens”.

 



Pe ce rute vor circula trenurile

Cele 37 de rame electrice interregionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta Bucureștiul cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile interregionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele pe care vor circula ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj Napoca – Timişoara, Cluj Napoca – Suceava – Iaşi.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 de unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2.421.771.878 lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Caracteristici tehnice

  • Viteza: 160 km/oră
  • 6 vagoane
  • Lungime: 121,2 m
  • Alimentare: 25kV 50 Hz
  • 10 uși duble, pe fiecare parte a ramei
  • 351 locuri, clasa 1 și clasa a 2-a
  • 4 toalete (dintre care una pentru persoane cu mobilitate redusă)
  • Zonă bar bistro care va fi echipată de operatori
  • Zonă pentru bagaje grele în fiecare vagon
  • Zonă pentru transportul bicicletelor.

 

 

 

Ultimele Articole