spot_img
luni, iulie 4, 2022
spot_img

EXCLUSIV Un nou director general la Astra Vagoane Călători Arad, după 10 ani

După 10 ani în care funcția a fost ocupată de Gheorghe Sârbu, a fost numit un nou director general la Astra Vagoane Călători Arad. Cel care, începând de vineri, 1 Mai, va conduce uzina arădeană de material rulant este Vasile Diaconescu, fost director în cadrul Siemens Mobility.

Adrian Bărbulescu

Născut pe 29 mai 1961, Vasile Diaconescu a absolvit Institutul Politehnic București, Facultatea de Construcții de Mașini, specializarea Mașini-Unelte. De asemenea, el a absolvit și Academia de Studii Economice București, specializarea Marketing și Relații Internaționale.

După absolvire, Vasile Diaconescu a lucrat în industria petrolului și apoi în construcția de material rulant, domeniu în care a avansat de la simplu inginer la manager. În perioada recentă, el a fost director la Divizia Mobility a Siemens România, poziție din care s-a ocupat de dezvoltarea afacerilor în zona de vânzări, pentru toate activitățile adiacente acesteia.

Vasile Diaconescu a fost și vicepreședinte al Asociației Industriei Feroviare.

Gheorghe Sârbu, director general la Astra Vagoane Călători Arad timp de 10 ani

Din 2010 și până în prezent, uzina arădeană producătoare de vagoane de cale ferată și tramvaie controlată de omul de afaceri Valer Blidar a fost condusă de Gheorghe Sârbu.

Absolvent al Facultății de Științe Economice a Universității de Vest din Timișoara, Gheorghe Sârbu a dobândit ulterior titlurile profesionale de expert contabil și consultant fiscal. În perioada 1992-1998, el a fost comisar la Garda Financiară Arad, potrivit profilului său de Linkedin.

Apoi, timp de doi ani de zile, Gheorghe Sârbu a fost director adjunct la AVS. Ulterior, în perioada 2000-2007, a ocupat funcția de director general adjunct la Direcția Județeană de Finanțe Publice Arad.

În 2007, este cooptat în echipa de conducere a Astra Vagoane Călători Arad, pe postul de director Financiar. Trei ani mai târziu, în 2010, este numit director general al companiei arădene, funcție pe care a ocupat-o până azi, alături de cea de președinte al Consiliului de Administrație.

O istorie de aproape 130 de ani

În 1891, Johann Weitzer înființează în Arad „Fabrica de Vagoane și Motoare Johan Weitzer SA. În 1921, Astra devine fabrică de vehicule de cale ferată, locomotive, tramvaie, automobile, autocamioane, tractoare, mașini agricole, poduri, construcții metalice, motoare, avioane, baloane și echipamente pentru aeronautică.director general la Astra Vagoane Călători

În perioada comunistă, în afară de producția de vagoane de cale ferată, la Arad se fabrică și ramele electrice pentru metroul bucureștean, care mai circulă și acum pe Magistrala 4 Gara de Nord 2-Străulești. În 1995, pe poarta uzinei iese primul vagon AVA200 construit după licență CORAIL De Dietrich.

În 1998 se înființează Astra Vagoane Călători SA, prin despărțirea și divizarea patrimoniului de acțiuni ale Astra Vagoane Arad SA, iar doi ani mai târziu se privatizează, prin preluarea acțiunilor de către Tristar SRL, o societate specializată în management, fuziuni și achiziții.

Anul 2002 vine cu instalarea unei linii de asamblare a automotoarelor Siemens Desiro, cunoscute ca ”Săgeata Albastră”. Opt ani mai târziu, uzina produce primul tramvai Imperio, potrivit informațiilor de pe site-ul companiei.

Excelență în producția de material rulant

Astra Vagoane Călători SA are ca obiect de activitate principal construcţia şi reparaţia materialului rulant.

Centrul de Cercetare, Proiectare şi Tehnologie (CCPT) s-a dezvoltat ca un centru de excelenţă, unde se fac studiile tehnice în conformitate cu strategia companiei şi se elaborează documentaţia de execuţie a vagoanelor, tehnologiile de fabricaţie şi soluţiile la cheie pentru problemele ridicate de clienţi.director general la Astra Vagoane

În secţiile de producţie se fabrică şi se testează vagoanele de cale ferată, precum şi carcasele, boghiurile şi o gamă largă de componente. La momentul actual, uzina arădeană dispune de toate capacităţile pentru realizarea tuturor tipurilor de vagoane de călători care pot atinge viteze de 200 km/oră pentru traficul internaţional UIC, metrouri, tramvaie, precum şi servicii de mentenanţă, reconstrucţie şi modernizare a vagoanelor de călători.

Astra Vagoane Călători SA este nucleul unui grup de firme controlat de omul de afaceri Valer Blidar, din care mai fac parte Astra Vest, SIRV Titu, Marmura Bucureşti, Tristar Bucureşti, Arcons Security şi Trend-Invest Arad.

Ultimele Articole