vineri, ianuarie 3, 2025
spot_img

Un nou city manager la Timișoara, implicat în achiziția automotoarelor Siemens Desiro

Primarul Dominic Fritz a numit un nou city manager la Timișoara, în persoana lui Matei Creiveanu, un bancher care a acordat credite pentru domeniul feroviar, inclusiv pentru achiziția automotoarelor Siemens Desiro (Săgeata Albastră) de către CFR Călători.

nou city manager la Timișoara
FOTO tion.ro

Matei Creiveanu este născut în 1978, vorbește fluent limbile română, germană, engleză și franceză și a absolvit Liceul German din București și Academia de Studii Economice din București.

”Primăria trebuie să se întoarcă la misiunea ei de bază: fără proiecte scumpe și inutile, dar cu servicii de calitate. De la un punct încolo nu mai poți să schimbi calitatea din exterior, cu bani, cu consultanță, pentru că ceea ce face ca un proiect să se năruie sau să aibă succes este administrația. Peste tot în centrul și sud-estul Europei, diferența dintre bunăstare și subdezvoltare, dintre povești de succes și eșecuri răsunătoare nu constă în bani. De la Praga la Sofia, municipalitățile au acces la finanțări rambursabile și nerambursabile aproape nelimitate. Diferența o face, de fiecare dată, calitatea oamenilor care lucrează în administrația publică și, mai ales, calitatea liderilor din sectorul public”, a spus Creiveanu.

Noul administrator public al Timișoarei a lucrat timp de 18 ani în sectorul privat. A fost și analist la Pioneer News și The Times, iar din 2002 a început să lucreze în bănci, relatează site-ul Timișoara Online.  Primarul Timișoarei spune că a fost atras de ”dubla experiență” a lui Matei Creiveanu, care a lucrat 18 ani în privat, dar și cu administrațiile publice locale.

”L-am ales pe Matei Creiveanu din 307 persoane care au aplicat, iar procesul a fost unul foarte exigent. Toți ceilalți 306 candidați sunt foarte buni profesioniști și mă bucur că acest concurs public a demonstrat că există în România oameni etici și competenți care vor să se alăture administrației publice și să reformeze statul. L-am ales pe Matei pentru că are o dublă experiență: a lucrat timp de 18 ani în privat, în bănci, dar are o solidă experiență de colaborare cu administrația publică din Europa Central Răsăriteană, inclusiv din România. A inițiat și structurat finanțări municipale de peste 200 milioane de euro pentru municipii din România precum Oradea, Brașov, Iași, Craiova și a asistat municipalități în utilizarea finanțărilor nerambursabile din partea UE, împreună cu instrumente de datorie publică, pentru finanțarea unor investiții locale de anvergură, precum Parcul Industrial Oradea”, a explicat primarul Dominic Fritz.

Un nou city manager la Timișoara. A finanțat proiecte feroviare

Potrivit CV-ului său, Matei Creiveanu a fost implicat și în finanțarea unor proiecte feroviare din România.

Matei Creiveanu CV

”2005-2008 Senior Relationship Manager (Romania) Dexia Kommunalkredit Bank AG (bancă specializată în finanţarea sectorului public/joint venture al Kommunalkredit Austria şi Dexia Belgia) • Structurat şi implementat finanţări la nivel suveran ale Statului Român prin Ministerul Fianţelor Publice: achiziţie aeronave Airbus A318 pentru Tarom – 80 mil. USD, construcţie cale ferată Bucureşti-Constanţa – 100 mil. EUR, achiziţie trenuri Siemens Desiro (<Săgeata Albastră>) pentru CFR – 144 mil. EUR, sisteme de semnalizare pentru reţeaua de metrou din Bucureşti (Metrorex), echipamente de telecomunicaţie şi amprentare pentru Ministerul Afacerilor Interne”, se menționează în document.

Conferinţa de Infrastructură 2021

Anul European al căilor ferate valorifică potențialul transportului feroviar

Organizată de data aceasta în format online, Conferința de Infrastructură 2021 va continua tradiția evenimentelor trecute, de a aduna la același prezidiu atât administratori de infrastructură feroviară, cât și companii care execută construcția sau modernizarea infrastructurii feroviare.

Aceștia vor analiza și prezenta proiectele finalizate până acum, pe cele în derulare, dar și pe cele ce urmează să fie licitate sau pentru care se vor semna noi contracte de finanțare.

ÎNREGISTRARE

 

IN THE SPOTLIGHT

EXCLUSIV. Câți km de cale ferată modernizată au fost recepționați în 2024 și pe ce tronsoane

După ce 2023 a fost anul cu zero inaugurări, în 2024 au fost recepționați 77 km de cale ferată modernizată, potrivit datelor furnizate de...

Ultimele Articole