Primul-ministru norvegian, Erna Solberg, şi ministrul transporturilor, Ketil Solvik-Olsen, au lansat primele două TBM-uri, care vor începe lucrările de excavare în cadrul proiectului liniei Follo.
TBM-urile, toate cântărind aproximativ 2400 tone, vor excava 18,5 din cei 20 de km ai tunelului, pornind dintr-un punct de acces situat central în Åsland. Fiecare va săpa aproximativ 9 km de tunel pentru noua linie dublă dintre Oslo şi Ski.
„Suntem foarte impresionaţi de munca depusă în Åsland, contractul fiind semnat cu asociaţia Acciona/Ghella în martie 2015. Datorită eforturilor susţinute ale antreprenorului principal şi ale subcontractanţilor, proiectul este pe drumul cel bun. Acesta intră acum într-o nouă fază şi punerea în funcţiune a primei maşini pentru executat tuneluri este un pas extrem de important”, a declarat directorul general adjunct, Gunnar G. Løvås, de la Administraţia Feroviară Naţională Norvegiană.
Consorţiul Acciona/Ghella va folosi patru TBM-uri pentru executarea tunelului de 18,5 km cu două galerii ca parte a proiectului liniei Follo.
Linia Follo va constitui nucleul dezvoltării serviciului InterCity la sud de Oslo. Proiectul va cuprinde un tunel cu o lungime de 20 de km, care va fi primul tunel feroviar lung cu două galerii din Norvegia.
Foto: Nicolas Tourrenc/AGJV