miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Northern Rail invită cinci producători la negociere pentru 450 de trenuri

Operatorul public britanic Northern Rail a lansat o invitație la negociere pentru cinci producători principali de trenuri în vederea furnizării a până la 450 de trenuri noi pentru a înlocui flota diesel care va funcționa în nordul Angliei. Se preconizează că contractul va fi atribuit ofertantului sau ofertanților câștigători în 2026, cu scopul de a livra primele trenuri către Northern până în 2030.
Unitățile multimodale din cadrul comenzii vor putea fi convertite, pe parcursul duratei lor de viață, la o exploatare exclusiv electrică sau pe baterii, în conformitate cu angajamentul guvernului de a furniza o cale ferată mai curată și mai ecologică, ca parte a obiectivelor sale „net-zero”.
Prin reducerea numărului de tipuri diferite de trenuri, se vor simplifica semnificativ operațiunile, se va contribui la formarea personalului și se vor reduce costurile de întreținere, toate acestea contribuind la reducerea subvențiilor din partea contribuabililor.
„Această modernizare vitală a flotei va crea călătorii mai ușoare și va ajuta Northern să ofere serviciile pe care pasagerii lor le merită. Noile trenuri vor sprijini angajamentul guvernului de a ajunge la operațiuni Net Zero până în 2050, reflectând în același timp realitatea că doar 25% din rețeaua Northern este în prezent electrificată”, a declarat ministrul feroviar Lord Hendy.
Noile trenuri care vor înlocui unitățile diesel vor fi introduse în etape și vor elimina progresiv flota existentă a Northern, cea mai mare parte a acesteia fiind în serviciu din anii 1980 și 1990. Aproximativ două treimi din flota existentă urmează să fie înlocuite în următorii zece ani.
Acestea vor fi un amestec de trenuri electrice și multimodale (diesel/electrice), iar producătorilor potențiali li s-a cerut să includă în propunerile lor trenuri alimentate cu baterii.
„Aproape 60% din trenurile din flota noastră au între 32 și 40 de ani și, deși au servit bine regiunea, este important să ne apucăm de înlocuirea lor. Este o schimbare radicală pentru Northern și va transforma aspectul și senzația flotei noastre pentru milioane de clienți – și, de asemenea, consolidează electricitatea și bateria ca sursă de energie pe termen lung aleasă pentru flota noastră”, a declarat Tricia Williams, director general al Northern.
Prima fază va înlocui mai întâi trenurile învechite ale Northern Rail din clasele 150, 155 și 156 și va include, de asemenea, 12 trenuri electrice cu trei vagoane pentru a opera serviciile locale de oprire între York, Leeds, Huddersfield și Manchester în urma electrificării rutei prin Transpennine Route Upgrade.
Fazele viitoare vor înlocui cele mai vechi flote pe măsură ce mai multe trenuri noi vor ieși de pe linia de producție. Flotele de înlocuire vor încorpora și vor beneficia de cele mai recente tehnologii, concepute pentru a satisface nevoile clienților de astăzi și de mâine, oferind niveluri mai ridicate de confort, fiabilitate și satisfacție generală.
Retragerea în timp a trenurilor diesel din circulație va îmbunătăți în mod demonstrabil calitatea aerului și a zgomotului la nivel local, în general, și în special în locațiile în care acest lucru reprezintă o preocupare.
Termenele de introducere a trenurilor vor fi stabilite în cadrul procesului de achiziție, însă Northern a fixat ofertanților obiective ambițioase pentru a livra cât mai curând posibil.
Northern este al doilea cel mai mare operator feroviar din Regatul Unit, cu 2.500 de curse pe zi către peste 500 de stații din nordul Angliei.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole