vineri, august 30, 2024
spot_img

Nori negri asupra metroului clujean

Metroul din Cluj e aproape de pierderea finanțării europene, avertizează un deputat al municipiului. Aceasta vine în condițiile în care penalitățile plătite constructorului pot ajunge la 10% în caz de reziliere a contractului.

Deputatul Sabin Sărmaș lasă să se înțeleagă într-o postare pe Facebook că din pricina întârzierilor lucrărilor, Comisia Europeană a informat că va retrage finanțarea pentru proiectul metroului clujean.

foto Zvon de Bistrita

Deputatul clujean Sabin Sărmaș lansează în premieră informația că Primăria Cluj va pierde finanțarea europeană din PNRR pentru proiectul metroului, pe de-o parte din pricina întârzierilor lucrărilor, iar pe de altă parte din cauza unor vicii de procedură în procesul licitației pentru atribuirea lucrărilor, potrivit Actual de Cluj.

Sărmaș a spus că are aceste informații din surse ministeriale și că va formula solicitări oficiale pentru a primi răspunsuri concrete.

Primăria Cluj nu a comentat încă în niciun fel informațiile lansate de deputatul Sărmaș. Primăria Cluj a emis mai multe explicații legate de faptul că lucrările la metrou – începute cu mare fast în plină campanie electorală – au stagnat pe parcurs.

Ce spune deputatul despre metroul din Cluj

„Finanțarea din PNRR pentru Metroul Cluj e pe cale să fie pierdută. Dacă asta se va întâmpla indiferent de ce declarații vor mai apărea, proiectul metroului nu se mai face. Ca deputat de Cluj și reprezentant al celor 37.017 clujeni care m-au votat, adresez două întrebări Primării Cluj-Napoca:

  1. Este adevărat că au existat vicii de procedură în procesul de achiziție pentru construirea metroului care pun în pericol finanțarea din PNRR?

2. Este adevărat că din cauza întârzierilor mari în construirea magistralei metrou (doi ani), Comisia Europeană a anunțat că e posibil să ne retragă finanțarea?

Dacă nu vom avea metrou, dacă nu vom avea centura, dacă nu vom avea servicii funcționale în cartiere sau infrastructură pentru transport alternativ, traficul în Cluj va deveni infernal. E nevoie să discutăm transparent și să aflam din timp ce se face, ce nu se face și să vedem împreună ce ne rămâne de făcut”, spune alesul.

Tot presa clujeană a informat zilele acestea că în caz de reziliere a contractului asocierea constructoare este îndreptățită la daune de 10% din contract, adică aproximativ 180 de milioane de euro, sumă care plătită ar putea dezechilibra ușor bugetul local. Dată fiind însă popularitatea primarului Boc, cel mai probabil, în cazul pierderii finanțării UE, Guvernul va prelua la bugetul de stat sarcina finanțării în pofida impactului negativ asupra finanțelor publice.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole