luni, iulie 7, 2025

Nordul dezvoltă un plan pentru transportul feroviar

În cadrul unei reuniuni a Comitetului Rail North pentru Transporturi din Nord, care a avut loc pe 10 iunie la Bradford, Anglia, s-a afirmat că planurile Guvernului privind reforma transportului feroviar oferă o șansă enormă de a alinia transportul feroviar la prioritățile locale, cum ar fi locuințele, și de a simplifica sistemul de ticketing.
Politicienii din nordul țării vor elabora un plan privind îmbunătățirea serviciilor feroviare din regiune și crearea unui sistem feroviar accesibil, fiabil și modern. Planurile vor fi puse în aplicare pentru a se asigura că ambițiile vor deveni realitate, Transport for the North contribuind la luarea deciziilor privind căile ferate din regiune.
Măsura vine în contextul în care se așteaptă ca ministrul de finanțe Rachel Reeves să anunțe alocarea de fonduri suplimentare pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport din nordul țării. Revizuirea cheltuielilor se va baza pe anunțul privind investiții de 18,5 miliarde de euro în sisteme de transport feroviar ușor în orașele din nord. Acesta va fi urmat de un plan național de investiții în infrastructură pe 10 ani.
„Acest lucru demonstrează că suntem hotărâți să preluăm un control mai mare asupra serviciilor noastre feroviare. De prea mult timp, deciziile privind serviciile și investițiile sunt luate de persoane care nu locuiesc în nord și nu utilizează sistemul de transport din această regiune”, a declarat Andy Burnham, primarul Greater Manchester.
Regiunea va beneficia de o investiție de 2 miliarde de lire sterline din partea Guvernului pentru un nou sistem de transport public în West Yorkshire, care va fi pus în funcțiune până în 2028, extinzând sistemul de tramvaie din Greater Manchester, conectând Metro Link la Washington în nord-est și modernizând Supertram din South Yorkshire. Au fost anunțate, de asemenea, noi linii de autobuz rapid pentru regiunea orașului Liverpool și noi stații de autobuz în Wakefield și Bradford.
Sute de trenuri noi vor fi achiziționate pentru rețeaua feroviară din nord, pentru a înlocui flota învechită utilizată în prezent. Northern va achiziționa 450 de trenuri, care vor înlocui două treimi din flota existentă în următorii zece ani, iar TransPennine va achiziționa încă 29.
În cadrul reuniunii, s-au analizat performanțele bune înregistrate de TransPennine de la intrarea în proprietatea publică. Compania a înregistrat o scădere a anulărilor în luna martie la doar 2% și o creștere a numărului de pasageri cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut. Compania a fost adusă sub control public în urmă cu doi ani, din cauza performanțelor slabe.
În discursul regelui din 2024, Guvernul și-a prezentat planul de a introduce un proiect de lege privind căile ferate, care ar crea Great British Railways, un organism public unic care ar reuni gestionarea majorității serviciilor de transport feroviar de călători și a infrastructurii feroviare.
În februarie 2025, secretarul de stat pentru transporturi, Heidi Alexander, a lansat consultarea publică pentru viitorul proiect de lege al guvernului privind căile ferate, care prezintă propuneri pentru cea mai cuprinzătoare reformă feroviară din Marea Britanie.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

RTI Railtrans intră oficial pe piața din România prin achiziția a 50% din EP Rail

RTI Railtrans, unul dintre cei mai dinamici operatori feroviari din Europa Centrală, a făcut un pas strategic important pentru extinderea sa în Europa de...

Ultimele Articole