spot_img
marți, noiembrie 30, 2021
spot_img

Noile trenuri de metrou X-Wagen, de la Siemens Mobility, încep călătoriile în Viena, cel mai inteligent oraș din lume

Transportul cu metroul este considerat sănătos, economic și prietenos cu mediul, astfel există o tendința globală de creștere a utilizării acestuia, pentru a asigura necesarul oamenilor de a se deplasa cu viteză și de a ajunge la timp. Cele mai mari metropole ale lumii nu ar putea funcționa fără metrou.

Portofoliul de produse și soluții Siemens Mobility le permite operatorilor să modeleze transportul de pasageri de astăzi și de mâine – cu trenuri, infrastructură, soluții de automatizare și electrificare, sisteme la cheie, precum și servicii conexe. Oferta acoperă tramvaie, metrou ușor, metrou, trenuri de navetă și regionale, trenuri de mare viteză și de foarte mare viteză.


“Conform ultimelor raportări, București este orașul cu cel mai mare număr de ore pierdute în trafic. Având în vedere că metroul este modalitatea de transport public favorită a bucureștenilor și traficul crește de la an la an, ne-am bucura să fim partenerul capitalei în asigurarea unui transport cu metroul confortabil, sigur, prietenos cu mediul și eficient energetic.”

declară Florian Roettig, CEO Siemens Mobility.


Pe de altă parte, Viena este considerata cel mai inteligent oraș din lume, datorită proiectelor pilot de succes în domenii precum mobilitate, mediu și digitalizare. Locuitorii Vienei efectuează 39% din călătoriile lor cu mijloacele de transport în comun, iar tendința continuă să fie în creștere. Aceasta reprezintă o provocare majoră pentru rețeaua de transport public, dar Viena este recunoscută ca fiind orașul cu cea mai înaltă calitate a vieții, an după an, dintr-un motiv. Compania de transport public Wiener Linien GmbH & Co KG operează rețeaua de circulație formată din 5.392 de stații, dintre care 109 sunt stații de metrou cu aproximativ 84 de kilometri de linii de metrou așezate. Cinci stații suplimentare sunt programate să fie adăugate în 2024 odată cu deschiderea noii linii U5 și extinderea liniei U2.

 

Siemens Mobility este partenerul de încredere și pe termen lung al Vienei în materie de trenuri de metrou. În septembrie 2017 Wiener Linien a comandat de la Siemens producerea și livrarea a 34 de trenuri de metrou cu șase mașini, a treia generație de trenuri de metrou. Comanda include o opțiune pentru 11 trenuri suplimentare, precum și 24 de ani de întreținere. Trenurile vor funcționa complet automatizat pe linia U5 (GOA4). Datorită cabinei șoferului, acestea pot funcționa și pe liniile U1 – U4 existente fie în mod semi-automat, fie manual.

Noile trenuri – trenuri de tip „X-Wagen” – vor înlocui pas cu pas vechile modele „Silberpfeil”. Așa cum sa întâmplat deja cu „V-Wagen”, noile mașini vor fi în întregime navigabile, accesibile, cu aer condiționat și dotate cu supraveghere video. În plus, interiorul vehiculului va avea un design deschis și luminos, iar noul aranjament de scaune oferă o ambianță îmbunătățită, precum și acces fără bariere la spațiile pentru scaune cu rotile și zonele multifuncționale. „X-Wagen” va fi, de asemenea, primul metrou din lume care utilizează sistemul inovator de informații pentru pasageri (PGI) Plus: înainte de a ajunge la următoarea stație, afișajele de informații situate deasupra fiecărei uși oferă ghidaj în funcție de locație în următoarea stație inclusiv toate trenurile de legătură. Acest lucru permite pasagerilor să știe în ce direcție vor trebui să continue după sosire și conduce la o optimizare atât a fluxului de pasageri, cât și a confortului de călătorie.

Trenurile au un design ușor și un raport de reciclare de peste 90%. În plus, consumul redus de energie este asigurat prin intermediul iluminării cu LED-uri și a echipamentelor de încălzire și climatizare extrem de scăzute. Recuperarea energiei de frânare direct în a treia șină contribuie, de asemenea, la acest factor. Comanda include și întreținerea noilor trenuri. Acest lucru va fi realizat de personalul aparținând Wiener Linien, dar cu Siemens AG acționând ca parte care a comandat. Trenurile vor fi fabricate la uzina vieneză Siemens.

X-Wagen va deschide un nou capitol în istoria metroului din Viena. Extinderea transportului public U2xU5 este cel mai mare proiect de protecție a climei din oraș. Extinderea va crea spațiu pentru încă 300 de milioane de pasageri. Odată cu posibilitatea trecerii de la mașini la transportul public, se pot economisi 75.000 de tone de CO2 pe an. Vehicule atractive în combinație cu intervale aglomerate reprezintă factori de succes pentru transportul public, promovând trecerea de la mașini la transportul public. Beneficiul indirect de mediu este, prin urmare, enorm.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole