spot_img
luni, noiembrie 28, 2022
spot_img

VIDEO Cum arată noile peroane din gara Deva, la trei ani de la începerea lucrărilor

Noile peroane din gara Deva încep să prindă contur, la trei ani de la începerea lucrărilor de modernizare pe tronsonul Gurasada-Simeria.

noile peroane din gara Deva
FOTO Adevărul

În afara clădirii de călători, unde nu au început lucrările de reabilitare, perimetrul staţiei CFR a trecut prin mari transformări, relatează Adevărul.

În ultimele săptămâni au fost finalizate lucrările la peroanele intermediare, în lungime de până la 340 de metri. Copertinele de pe structura metalică a acestora nu au fost însă montate și nici gardurile şi balustradele nu au fost încă amenajate.

Noile peroane din gara Deva nu au încă pasarele funcționale

Legătura dintre peroane va fi realizată printr-o pasarelă metalică, amenajată în toamna anului trecut, dar care încă nu poate fi folosită. Astfel, călătorii trebuie să facă un ocol de circa 500 de metri, pentru a ajunge la linile 3, 4 şi 5.

Lucrările proiectate în staţia CFR Deva prevăd reconstrucţia peroanelor, dotarea lor cu copertine metalice, reabilitarea clădirii de călători construită 1985, construcţia unei staţii de pompare a apei uzate şi pluviale, construcţia unei clădiri de mentenanţă, a unei rampe militare, a unui pod cântar pentru vagoane şi a trei pasarele pietonale.



Se lucrează de trei ani pe tronsonul Gurasada-Simeria

Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare în perimetrul staţiei CFR Deva au loc în cadrul proiectului de modernizare a sectorului de cale ferată Gurasada-Simeria, în lungime de 40,8 kilometri.

Contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei a fost semnat cu Compania Naţională CFR în august 2017, cu Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas, ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar pe șantier se lucrează de la începutul anului 2018. Termenul contractual de finalizare a lucrărilor a fost octombrie 2020. (A.B.)

Ultimele Articole