Noi lucrari de electrificare pe coridorul lituanian Est-Vest

Lituania intentioneaza sa electrifice intregul coridor feroviar Est-Vest, de la granita cu Belarus catre portul Klaipėda. Folosind finantare UE, proiectul va fi finalizat pana in 2022. Conform Ministerului Transportului, valoarea proiectului se ridica la 349, 1 milioane de euro, dintre care 224,1 milioane de euro sunt investitiile planificate din Fondul de Coeziune, iar fondurile ramase vor fi alocate de Caile Ferate Lituaniene.
Intre 2015 si 2017, Lituania a realizat prima faza a proiectului care a presupus electrificarea a 28,6 km, o sectiune care leaga Kena, la granita cu Belarus, de Naujoji Vilnia.
Lucrarile de electrificare vor continua in directia Klaipėda, iar lucrarile de proiectare pentru sectiunile ramase vor incepe anul acesta, in timp ce lucrarile de electrificare vor fi realizate in perioada 2019-2022.
Conform proiectului, va fi electrificata sectiunea Kaišiadorys–Radviliškis de 125 km si sectiunea Radviliškis–Klaipėda de 196 de km. Pe aceste sectiuni, vor fi instalate o retea electrica de contact, noi substatii de tractiune, vor fi inlocuite sistemele de control din statiile de cale ferata si va fi sporit nivelul de siguranta. Linia de contact va fi adaptata pentru o viteza a trenurilor de pana la 250 km/h.
Linia de cale ferata de la granita dintre Lituania si Belarus catre Klaipėda face parte din coridorul de transport international IXB. Pentru Caile Ferate Lituaniene, transportul pe aceasta ruta reprezinta aprox. trei sferturi din cifra de afaceri a transportului feroviar de marfa si doua treimi din traficul de pasageri. Conform estimarilor, lucrarile de electrificare realizate vor spori si mai mult eficienta acestei activitati.