Luka Koper a selectat compania Kolektor CGP pentru constructia a 3,4 km de linii de cale ferata in partea de nord-est a portului. Activitatile de constructie sunt asteptate sa inceapa la jumatatea acestui an, iar daca toate conditiile sunt indeplinite, primele trenuri vor circula pe noile linii de cale ferata la inceputul lui 2020.
In prezent, Portul Koper are 35 km de linii de cale ferata care duc la mai multe depozite si chei. Partea de nord-est a portului unde sunt depozitate, de obicei, masinile este singura zona care nu are acces la reteaua feroviara.
Tinand cont de faptul ca volumul de marfuri care tranziteaza portul a crescut considerabil in ultimii ani, pana la 755 de mii de unitati manipulate anul trecut, a fost adoptata o decizie pentru infiintarea unei noi serii de linii de cale ferata care vor facilita lucrarile si vor accelera incarcarea si descarcarea masinilor din vagoane.
Proiectul de investitii anticipeaza constructia a patru linii de cale ferata paralele cu o lungime cuprinsa intre 700 si 1000 m cu o rampa de ridicare hidraulica la capatul fiecarei linii care sa permita descarcarea/incarcarea vehiculelor. Noua legatura feroviara va reduce transportul vehiculelor pe rutele care leaga trenurile de parcari sau de alte puncte de incarcare din cadrul portului. In plus, aceasta va creste productivitatea si siguranta si va permite circulatia unor trenuri mai lungi.
„Luand in calcul faptul ca impartirea pe moduri de transport la Terminalul de Vagoane a fost de 59%-41% in favoarea traficului rutier, suntem siguri ca procentul transportului feroviar va creste in urmatorii ani”, au declarat reprezentantii portului.
In plus, portul a lansat o licitatie pentru constructia unei dane RO-RO pentru transportatorii de masini la marginea Bazinului 3. Dana va avea mai multi trancheti individuali de care se pot sprijini navele, dar si o rampa de incarcare din beton. Autorizatia de constructie a proiectului a fost deja eliberata, iar lucrarile de constructii sunt estimate sa fie finalizate in primul trimestru din 2020. Noua dana RO-RO si noile linii de cale ferata a caror valoare totala este estimata la 12 milioane de euro fac parte din proiectul de investitii cofinantat cu pana la 30% de proiectul UE CarEsmatic.