La peste un an de când a fost inaugurat, Ministerul Transporturilor propune noi exproprieri pentru Pasajul Drajna de peste calea ferată București-Constanța.
Pe site-ul ministerului a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind suplimentarea pe anul 2024 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.006/2021 privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ”Pasaj denivelat superior pe DN 21 km 105+500”, precum și modificarea și completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.006/2021.
După realizarea documentațiilor cadastrale individuale, pentru un număr de 26 de imobile cuprinse în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1006/2021 au rezultat diferențe ale suprafețelor cuprinse în Anexa nr. 2 la hotărârea antemenționată față de suprafețele rezultate din măsurătorile cadastrale, diferențe de categorie de folosință sau privind poziționarea intravilan/extravilan. Pentru unele dintre cele 26 de imobile au rezultat și modificări ale numelui și/sau proprietarilor, în sensul identificării unora dintre aceștia care inițial, în baza informațiilor oferite de către unitățile administrativ – teritoriale, erau neidentificați sau au fost identificați moștenitorii legali ai proprietarilor inițial identificați.
De asemenea, s-a constatat faptul că 5 imobile din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1006/2021 fac parte de fapt din domeniul public al UAT Dragalina și este necesar a fi eliminate din Anexa nr. 2. Totodată, a fost identificat un imobil aflat pe raza teritorială a localității Dragalina care face parte din coridorul de expropriere, dar care nu a fost supus procedurii de expropriere prin Hotărârea Guvernului nr. 1.006/2021.
Aceste noi exproprieri pentru Pasajul Drajna vor costa statul 243.600 de lei.
Pasajul Drajna, inaugurat anul trecut
Pasajul, construit de Arcada Company Galați, a fost inaugurat la finele lunii mai 2023, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă. Valoarea investiției este de peste 98 de milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de execuție era de un an și jumătate. Lucrările au fost executate de compania gălățeană Arcada Company, specializată în construcția de poduri și pasaje rutiere și de cale ferată.
În sezonul estival, pe calea ferată de la Ciulnița trec 80 de trenuri de călători și de marfă pe zi, ceea ce făcea ca timpul de așteptare la barieră să fie extrem de mare. După finalizarea investiției, s-a eliminat încă o trecere la nivel de pe Magistrala 800. Traseul drumului proiectat, inclusiv pasajul, este de 2,739 km.