spot_img
miercuri, iulie 6, 2022
spot_img

Nicușor Dan a anunțat investițiile Primăriei Capitalei în linii de tramvai și trenul metropolitan

Primarul general Nicușor Dan a anunțat luni, în cadrul unei conferințe de presă, investițiile Primăriei Capitalei pentru modernizarea liniilor de tramvai și trenul metropolitan București. De asemenea, edilul a precizat stadiul în care se află emiterea avizelor pentru prelungirea magistralelor de metrou M4 și M5.

investițiile Primăriei CapitaleiÎn ceea ce privește calea de rulare a tramvaielor, primarul a precizat că în București rețeaua totalizează 150 km, din care 100 sunt modernizați la începutul anilor 2000. Cei 50 de km reprezintă principala urgență, pentru care este necesară suma de 500 de milioane de euro. ”Sperăm să accesăm acești bani prin intermediul Programului Operațional Regional de investiții în regiunea București-Ilfov”, a spus edilul Bucureștiului.

El a precizat că, din cei 50 km, pentru 35 km sunt deja întocmite documentele pentru avizarea lucrării de investiție (DALI), iar 20 km au deja aprobarea Consiliului General al Municipiului București. Nicușor Dan a spus că speră ca până la sfârșitul lunii iunie să fie aprobate toate documentele și că sunt în lucru caietele de sarcini pentru studiile de fezabilitate.

Cum liniile 40 și 55 nu vor fi modernizate înainte de sosirea tramvaielor produse de Astra Vagoane Călători Arad, luna viitoare, noile vehicule vor fi introduse pe linia 41. Pe cale de consecință, trebuie lungite peroanele la 40 de metri, pentru că noile tramvaie au 36 de metri. STB a făcut deja DALI, iar pe 2 iunie acestea vor fi aprobate. Într-o primă fază vor fi lungite până la 40 de metri 14 peroane, urmând ca ulterior de același ”tratament” să beneficieze alte șapte peroane.



Primarul general a ”uitat” de contractul cu Electroputere VFU Pașcani

tramvaiele Electroputere VFUPrimarul general a menționat că primul tramvai produs de Astra Vagoane Călători Arad va sosi în luna iunie, iar ulterior ritmul de livrare va fi de patru tramvaie pe lună.

El spune însă că nu este suficient pentru necesitățile Capitalei. „Acum, potrivit acestui contract, vor veni 100 de tramvaie, însă noi avem nevoie de cel puțin 300. Pentru restul de 200 de tramvaie am avea nevoie de 500-600 milioane de euro, pentru care nu am identificat încă o sursă de finanțare”, a spus Nicușor Dan.

Edilul a ”uitat” însă să pomenească de contractul pe care STB este obligată de Justiție să-l semneze pentru achiziția tramvaielor produse de Electroputere VFU Pașcani.



Linia de tramvai de pe Vasile Milea, promisiuni pentru jumătatea lunii iulie

Ciprian Ciucu SwietleskyÎn ceea ce privește lucrările de modernizare a căii de rulare pe Bulevardul Vasile Milea din vestul Bucureștiului, primarul general a anunțat că a prelungit contractul până la jumătatea lunii iulie.

Lucrările sunt executate de Urban Profile Grele SA, având ca subcontractant Swietelsky și, așa cum a mai relatat Club Feroviar, se desfășoară într-un ritm extrem de lent. Pentru puțin peste un kilometru de linie de tramvai, antreprenorii au avut la dispoziție aproape doi ani.

Investițiile Primăriei Capitalei în trenul metropolitan

investițiile Primăriei CapitaleiÎn ceea ce privește trenul metropolitan, Nicușor Dan a spus că „cu mult efort s-a făcut un studiu de prefezabilitate pe rețeaua CFR din jurul Bucureștiului, să vedem unde putem amplasa stații”.

Centura feroviară (inelul principal) și toate ieșirile din aceasta sunt în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, iar reabilitarea cade în sarcina acesteia. „În special zona de est și cea de sud-est necesită o reabilitare consistentă”, a spus primarul, care a amintit că e în derulare un studiu de fezabilitate în acest sens, care va dura doi ani. Programul de reabilitare al CFR SA nu vizează însă și liniile ferate din interiorul Bucureștiului, de care se va ocupa Primăria.

În prima etapă se va folosi infrastructura din zona de nord, adică trei linii, așa cum a spus și la Conferința de Infrastructură 2022 Iosif Szentes, directorul Direcției Dezvoltare Transport Feroviar din cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI).

În plus, Nicușor Dan a precizat că a fost lansat în consultare de piață studiul de fezabilitate pentru realizarea peroanelor de pe aceste linii, consultare care se va încheia pe 26 mai.

Investițiile Primăriei Capitalei  pe Prelungirea Ghencea: se finalizează o parte din lucrare

tramvai de pe Prelungirea GhenceaPrimarul general a dat detalii și despre proiectul de pe Prelungirea Ghencea, despre care a precizat că în această vară se vor termina lucrările până la Râul Doamnei.

„Mai trebuie să expropriem 400 de locuințe. Demolările vor avea loc în cursul acestui an. Deși avem banii, din cauza conturilor blocate nu putem achita exproprierile. După cum știți, au explodat prețurile în tot ce înseamnă materialele de construcții. Suntem nevoiți să reziliem și să reatribuim contractul cu Trustul de Clădiri Metropolitane de la Râul Doamnei încolo, pentru că altfel ei ar lucra în pierdere, în condițiile în care au explodat prețurile la materiale de construcție”, a spus Nicușor Dan, care însă nu a precizat când se vor începe lucrările și la partea din proiect care include liniile de tramvai.

Primăria a emis un aviz preliminar pentru Magistrala 4 de metrou

În altă ordine de idei, Primăria Capitalei a emis un aviz preliminar în vederea aprobării Planului Urbanistic Zonal (PUZ), document fără de care Metrorex nu poate lansa licitația pentru proiectarea și execuția tronsonului Gara de Nord-Filaret din Magistrala 4.

Extinderea Magistralei M 4 cu șase stații până la Filaret (prima etapă, care include doar lucrări la partea de structură) este finanțată cu 300 milioane de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență, iar lucrările trebuie finalizate până în august 2026.

„Sarcina noastră este de a aviza Planurile Urbanistice Zonale care să prevadă amplasarea stațiilor la suprafață. În ceea ce privește linia M4, ea conectează Gara de Nord cu partea de sud a orașului. Emiterea unui PUZ are mai multe etape: certificat de urbanism, aviz de oportunitate, aviz preliminar. Aceste faze au fost îndeplinite în sensul că Primăria a dat un aviz preliminar. Metrorex este în perioada de primire a avizelor de la celelalte instituții. Atunci când Metrorex are toate documentele, atunci arthitectul-șef al PMB va emite avizul arhitectului-șef și apoi vom merge în Consiliul General pentru aprobarea PUZ. Este un proiect prin PNRR, deci trebuie terminat până la sfârșitul anului 2026”, a spus Nicușor Dan.

Cât despre extinderea Magistralei 5 a metroului bucureștean, primarul general a spus că au fost emise certificatul de urbanism pentru PUZ și certificatul de urbanism pentru forajele verticale și studiile geodezice pe bază cărora va fi elaborat proiectul.

Ultimele Articole