Negocierea CCM la Metrorex, purtată joi până seara între sindicat și administrație, a eșuat, iar de vineri începe strângerea de semnături pentru declanșarea conflictului colectiv de muncă.
Club Feroviar a intrat în posesia informării făcută către membrii săi de conducerea Unitatea – Sindicatul Liber Metrou, la finalizarea negocierilor pentru Contractul Colectiv de Muncă 2023-2024. O redăm integral în cele ce urmează:
„Astăzi 08.06.2023, ora 10.00 a avut loc ședința Consiliului de Administrație al Metrorex, care au hotărât completarea mandatului dat Comisiei de negociere a Metrorex, în sensul că aceasta poate înainta și negocia o creștere salarială în cadrul negocierilor. Este prima dată în istorie când se întâmplă acest fapt ca în ultima zi de negociere Comisia Metrorex să poată negocia o creștere salarială. Imediat după ședința C.A, a avut loc ședința de negociere a unui CCM Metrorex 2023/2024. Echipa Metrorex a venit cu următoarea ofertă de creștere salarială:
3,3% începând cu 1 august 2023
sau
4,2% începând cu1 septembrie 2023
sau
5% începând cu 1 octombrie 2023.
Comisia de negociere a USLM nu a fost de acord cu această propunere de creștere salarială, întrucât este nesatisfăcătoare și mai ales nu este conformă cu mandatul dat de către Consiliul General al USLM. De aceea, de mâine vom trimite în teritoriu tabele prin care să vă exprimați acordul pentru declararea conflictului colectiv de muncă. Așa cum am susținut întotdeauna lupta este continuă și permanentă. A venit momentul luptei acerbe pentru a ne menține nivelul de trai, iar pentru asta trebuie să fim uniți, pentru că fără UNITATE nu va exista un viitor”.
Anul trecut, negocierea CCM la Metrorex a adus o creștere salarială de 7,5%
Cu ocazia negocierii Contractului Colectiv de Muncă 2022-2023, în luna iunie a anului trecut, sindicaliștii conduși de Marian Artimon (cel care conduce acum USLM, după ce l-a suspendat pe președintele Ion Rădoi) au obținut o creștere salarială de 7,5%, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă.
Atunci, nu au fost puțini sindicaliștii de rând care s-au revoltat, spunând că mărirea salarială obținută este praf în ochi și că ”Rădoi obținea mai mult”. Ce-i drept, pe vremea când sindicatul era condus de Ion Rădoi, a obținut, la finele anului 2020, o majorare salarială de 18%, fapt ce a iscat și un conflict cu următorul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. Acesta a încercat inclusiv în instanță să anuleze CCM, fapt care nu a fost posibil.
După majorarea de 7,5% de anul trecut, Marian Artimon le-a promis membrilor că anul acesta va obține ”o mărire de două cifre”, lucru care nici acum nu s-a întâmplat, cel puțin până azi, așa că numărul nemulțumiților crește.