Președintele SNCF, Jean-Pierre Farandou, a fost luat la rost de feroviarii cărora le-a sărit muștarul de Dijon, atunci când a coborât din tren în gara cu același nume din Franța.
Cei aproximativ 50 de protestatari, angajați ai operatorului feroviar de stat, au denunțat degradarea condițiilor de muncă, informează site-ul publicației locale Le Bien Public.
Jean-Pierre Farandou a ajuns vineri dimineață, cu puțin înainte de 9,30, în gara Dijon, unde a coborât din trenul Paris-Lausannes, pentru a se întâlni cu liderii organizațiilor sindicale din Bourgogne-Franche-Comté, în cadrul unui turneu prin tot Hexagonul. La coborârea din TGV, aproximativ 50 de feroviari și sindicaliști de la CGT, Sud-Rail și UNSA-Ferroviaire l-au întâmpinat cu huiduieli. Angajații l-au urmat pe șeful SNCF până la intrarea în clădirea Direcției regionale a societății feroviare.
Jean-Pierre Farandou, président de la #SNCF, a été interpellé ce vendredi à sa sortie du train en gare de #Dijon par une cinquantaine de cheminots en colère venus dénoncer leurs conditions de travail. https://t.co/tmqiARaMSP pic.twitter.com/oP7dRNmfsa
— Le Bien Public 🗞️ (@Lebienpublic) January 31, 2020
Aici, salariații au avut mai multe schimburi de replici cu președintele SNCF, timp de mai bine de 20 de minute, pe tema condițiilor lor de muncă, din ce în ce mai dure și violente, în contextul restructurării grupului.
”Siguranța este o catastrofă, suntem pe fundul prăpastiei”, a intervenit un feroviar, făcând referire la reducerea numărului de controlori. ”În plus, odată cu noile reguli pe care trebuie să le aplicăm în tren, avem impresia că ne-am transformat în rakeți, pentru că solicităm un tarif de 50 de euro în vagon persoanelor care urcă din gări de unde nu-și mai pot cumpăra bilete”, a spus Alexandre Vogel, controlor ales în Comitetul economic și social TER (tren expres regional, echivalentul Regio, fostele Personale din România) al regiunii.
Muștarul de Dijon, prea iute pentru Jean-Pierre Farandou
Jean-Pierre Farandou le-a reamintit protestatarilor dorința sa de a fi prezent ”pe teren, pentru a reînnoda legătura cu organizațiile sindicale”. Nu a convins însă pe nimeni. ”Terenul e în altă parte, nu la Direcția regională. Cred că sunteți complet paralel cu realitățile vieții”, a izbucnit un feroviar membru al CGT.
”Nu v-am văzut de la începutul grevei și până acum și sunteți capabil să dați prime spărgătorilor de grevă”, a adăugat Patrick Triboulin, secretare federal la Sud-Rail. Club Feroviar a relatat despre primele de 300 până la 1.500 de euro încasate de spărgătorii de grevă din Franța.
Replica lui Jean-Pierre Farandou nu s-a lăsat așteptată: ”Am lăsat posibilitatea regiunilor și conducerilor locale să le dea prime excepționale unor angajați”. Apoi s-a îndreptat spre clădirea Direcției regionale, împreună cu reprezentanții organizațiilor sindicale.