Spacetrain vrea să introducă monorail de mare viteză între Saint-Étienne și Lyon

12 august 2019

Startup-ul Spacetrain speră să pună în funcțiune în 2025 un proiect de monorail de mare viteză între Saint-Étienne și Lyon, în Franța, unde mai lucrează la două proiecte.

monorail de mare viteză

Distanța dintre Saint-Étienne și Lyon ar urma să fie parcursă în doar 15 minute, cu o viteză medie de 500 km/oră, notează France Bleu.

Acest proiect de garnituri de mare viteză pe monorail, care circulă pe pernă de aer (tehnologia este inspirată din studiile realizate în anii 70 pentru aerotren), suscită un interes din ce în ce mai mare. Societatea care dezvoltă această tehnologie a prezentat un prototip la Salonul Aeronautic de la Bourget.

Spacetrain este interesată cu precădere de trei legături în Franța, explică Thomas Benin, directorul de strategie și dezvoltare. ”Cum naveta noastră este mai puțin oneroasă în termeni de dezvoltare și de exploatare față de ceea ce se face acum în domeniul feroviar, ea va putea să atingă foarte repede pragul de rentabilitate și va fi interesantă pe trasee pendulare. Sunt foarte mulți oameni care fac naveta zilnic între Lyon și Saint-Étienne și între Saint-Étienne și Lyon”, a declarat el.

TER versus monorail de mare viteză

Raportat la legătura cu TER (trenuri expres regionale) între cele două orașe, a doua din Franța ca număr de pasageri, Spacetrain va fi complementară, spun creatorii ei. Fiecare navetă are o capacitate de 250 de călători. ”Monorail-ul este o cale dublă, care permite să introducem mai multe navete pe sensul dus și pe sensul de întoarcere, singura condiție fiind ca intervalul dintre el să nu fie mai mic de cinci minute. Deci am putea să transportăm 250 de persoane la fiecare cinci minute”, adaugă Bernin.

Deocamdată, nu sunt disponibile estimări referitoare la costul călătoriei. Dar Spacetrain a făcut calculul pe o altă legătură, cea dintre Paris și Orléans. Tarifele vor fi apropiate de cele pentru TER, de 20 de euro.

Societatea pariziană speră să facă tgeste pe șină până la finele anului în curs, iar în 2025 navetele să circule pe șine. Regiunea Auvergne-Rhône-Alpes și Zona Metropolitană Lyon s-au arătat interesate.

Nimic nu se va face însă înainte ca Spacetrain să obțină certificările și autorizările pentru transportul pasagerilor în navetele sale ultrarapide.