La licitația lansată la finele lunii trecute de SNTFC CFR Călători pentru modernizarea vagoanelor de dormit cu bani din PNRR a fost depusă o singură ofertă.
Anunțul de licitație publicat are titlul ”Servicii de modernizare vagon de dormit și achiziție servicii de mentenanță vagon de dormit modernizat”. Valoarea totală estimată este de 9.586.665 de euro, pentru șase vagoane și servicii de mentenanță pe 10.305.900 km.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 3 iulie 2023, ora 15:00, iar acestea trebuie să fie valabile până pe 3 ianuarie 2024.
Potrivit anunțului din SEAP, la procedura de achiziție a fost depusă o singură ofertă, din partea societății bucureștene Atelierele CFR Grivița.
Modernizarea vagoanelor de dormit trebuie finalizată până pe 1 iulie 2026
Toate licitațiile au ca dată de referinţă 1 iulie 2026 pentru execuţia şi livrarea ultimului vagon/ultimei locomotive, în vederea încadrării în intervalul stabilit pentru derularea PNRR, urmată de o perioadă de nouă ani (108 luni) pentru asigurarea execuţiei serviciilor de mentenanţă pentru ultimul vehicul ce va fi livrat.
”Trebuie să ne încadrăm cu semnarea contractelor până la finele lunii decembrie, însă sunt convins că acest lucru se va întâmpla în cursul lunii septembrie”, a declarat recent pentru Club Feroviar directorul general adjunct al operatorului feroviar de stat, Marcel Litră.
Programul este în întârziere față de țintele asumate inițial. La finele lunii noiembrie a anului trecut, Marcel Litră promitea că până la jumătatea lui 2023 deja vor fi semnate contractele. Directorul general adjunct a explicat că acest lucru nu s-a întâmplat din cauza unor motive independente de voința conducerii CFR Călători, dar că acum totul s-a rezolvat. ”Sperăm că nu vor fi contestații, pentru că dacă vor fi va pierde toată lumea – și reparatorii, și CFR Călători, și pasagerii – deoarece nu ne vom încadra cu semnarea contractelor până la finalul anului în curs”, a mai spus Marcel Litră.