La licitația organizată de CFR Călători pentru modernizarea vagoanelor de clasa 1 seria 1976, cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență, a fost depusă o singură ofertă.
De această dată, ea nu mai vine din partea SC Atelierele CFR Grivița, ca la precedentele proceduri, ci, potrivit anunțului din SEAP, din partea Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, reparator de material rulant, controlat de omul de afaceri Călin Mitică.
Amintim că acesta din urmă a fost surprins la un mall din București când avea o întâlnire cu directorul general al operatorului feroviar de stat, Traian Preoteasa. Club Feroviar a avertizat încă de atunci că întâlnirea nu trebuia să aiba loc, în condițiile în care, printre altele, sunt în desfășurare licitațiile pentru modernizarea materialului rulant al CFR Călători cu bani din PNRR.
Licitația pentru modernizarea vagoanelor clasa 1 seria 1976, lansată luna trecută
La mijlocul lunii trecute, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Servicii de modernizare vagon clasa I seria 1976 și achiziție servicii de mentenanță vagon clasa I modernizat”. Valoarea totală estimată a contractului este de 47.933.325 de euro.
Se vor moderniza 30 de vagoane și vor fi contractate servicii de mentenanță pentru 51.529.500 km. În stabilirea cantității serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmează a se achiziționa, exprimată în kilometri, s-au avut în vedere următoarele considerente: pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi şi o utilizare anuală de 347 de zile, adică 190.850 km/an; număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 30 de vagoane; durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: nouă ani pentru fiecare vagon.
Până la termenul limită de luni, 31 august, a fost depusă o singură ofertă, din partea Remarul 16 Februarie. Numai că, având în vedere antecedentele firmei clujene, dacă responsabilii CFR Călători îi vor atribui acest contract, ar părea că suferă de Sindromul Stockholm (atunci când persoana răpită se îndrăgostește de răpitor). De aproape cinci ani, șase automotoare ale SNTFC CFR Călători sunt sechestrate în curtea Remarul 16 Februarie, fără a fi reparate, dar nici redate proprietarului de drept.