miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Modernizarea tronsonului feroviar Dugo Selo – Križevci continuă

Din cauza reconstrucției infrastructurii existente și a construcției celei de-a doua căi ferate pe tronsonul feroviar Dugo Selo – Križevci, precum și a capacității reduse a stației Dugo Selo, administratorul infrastructurii feroviare croate, HŽ Infrastruktura, va suspenda timp de o săptămână circulația trenurilor pe rutele de la gara principală din Zagreb la Dugo Selo, Vrbovec, Križevci și Novoselec în ambele direcții.
Pe tronsonul feroviar Dugo Selo – Križevci, progresele sunt vizibile în numeroase locuri de-a lungul întregului traseu. De la Vrbovec la Križevci, se efectuează lucrări finale la stații și puncte de oprire, care includ dezvoltarea pasajelor subterane și a parcărilor, instalarea de echipamente urbane și lifturi. Aceste lucrări vor fi finalizate până la mijlocul acestui an.
Pe subtraversarea de la Vrbovec la Dugo Selo, cu o lungime totală de 12,5 km, lucrările s-au intensificat în toate segmentele în ultimele câteva luni, spune HŽ Infrastruktura. Structura inferioară a căii ferate și lucrările de construcție la două pasaje subterane au fost finalizate, iar grila de cale ferată a fost pusă pe anumite părți ale traseului. Dintre cele șapte pasaje peste calea ferată, cinci au fost finalizate, iar celelalte două sunt la un nivel ridicat de finalizare. Dintre lucrările cele mai importante din acest tronson în acest an, mai sunt de construit trei poduri și mai multe podețe, de finalizat lucrările la structura superioară și, la fel ca în cazul tronsonului anterior, de amenajat pasaje subterane și parcări, precum și de instalat echipamente urbane și lifturi. Se estimează că aceste lucrări vor fi finalizate până la sfârșitul anului 2025.
În ceea ce privește lucrările la stația Dugo Selo, lucrările la noua clădire a stației au fost finalizate, o parte din substructură a fost construită și o parte din portalul rețelei de contact a fost instalat. La 17 februarie, vor începe lucrările la jumătatea sudică a stației, ceea ce va face ca traficul feroviar să se desfășoare pe partea de nord pentru cea mai mare parte a anului. După reconstrucția completă a părții de sud a stației, inclusiv a jumătate din pasajul subteran, același lucru se va repeta pe partea de nord a stației la sfârșitul acestui an și în cursul anului 2026, când se așteaptă finalizarea finală a lucrărilor la acest proiect.
Implementarea lucrărilor de-a lungul tronsonului de cale ferată Dugo Selo – Križevci va permite circulația trenurilor de călători cu 160 km/h și va permite circulația trenurilor de marfă cu o lungime de 750 de metri și o sarcină pe osie de 25 de tone. De asemenea, capacitatea liniei va crește semnificativ, iar timpii de călătorie vor fi reduși, în timp ce calitatea serviciilor de transport va crește.
Tronsonul de cale ferată Dugo Selo – Križevci, cu o lungime de 38,2 km, face parte din linia de cale ferată a coridorului principal pentru traficul internațional M201 Frontiera de stat – Botovo – Dugo Selo și este situat pe ruta Rijeka – Zagreb – Budapesta pe coridorul mediteraneean.
Modernizarea și construcția unei a doua căi ferate de 36,4 km, precum și alte lucrări, inclusiv semnalizarea și interblocarea și telecomunicațiile, barierele de zgomot și o nouă stație Gradec au o valoare de 193,4 milioane de euro. În 2015, HŽ Infrastruktura a semnat un acord de grant în valoare de 23,5 milioane de euro pentru prima fază a proiectului prin Programul Operațional Transport 2007 – 2013. A doua fază a fost cofinanțată prin Programul Operațional Competitivitate și Coeziune 2014 – 2020.
În 2016, un contract în valoare de 164,6 milioane de euro a fost semnat cu un consorțiu format din DIV Grupa, Dalekovod și Zagreb Montaža și un contract de servicii de supraveghere în valoare de 2,5 milioane de euro a fost atribuit unui consorțiu format din Investinženjering și SGS Adriatica, care a finalizat contractul în noiembrie 2021.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole