În cadrul proiectului de electrificare a Magistralei 300A Cluj Napoca-Episcopia Bihor, este prevăzută și modernizarea stației CF Cluj-Napoca.
Un videoclip care prezintă stadiul lucrărilor a fost publicat pe un canal de Youtube și se poate observa că aproape toate peroanele au fost deja demolate, relatează Ziua de Cluj.
Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor-Frontieră Ungaria sunt împărțite în patru loturi, după cum urmează:
– Lotul 1: Cluj Napoca-Aghireș (30,41 km);
– Lotul 2: Aghireș-Poieni (36,53 km);
– Lotul 3: Poieni-Aleșd (52,74 km);
– Lotul 4: Aleșd-Frontieră Ungaria (46,74 km).
Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor au ca sursă de finanțate PNRR, valoarea totală fiind de 9,36 miliarde de lei, fără TVA.
Ce prevede contractul pentru Lotul 1 Cluj Napoca-Aghireș
Pe Lotul 1 Cluj Napoca-Aghireș lucrează Asocierea Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A., denumită Asocierea Railworks, pe baza unui contract cu o valoare de 1.611,48 milioane de lei. Potrivit ultimei monitorizări a CNCF CFR SA, aferentă lunii noiembrie 2024 și prezentată de Club Feroviar, stadiul fizic al lucrărilor este de 18%.
Contractul prevede inclusiv o serie de lucrări civile în stațiile CF Cluj-Napoca și Aghireș, dar și în haltele de mișcare Baciu Triaj și Gârbău. Vor fi modernizate 13 poduri, 35 podețe și va fi realizat un pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj-Napoca). Vor fi construite un pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj-Napoca și o pasarelă pietonală în stația CF Aghireș.
Încheierea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru segmente este estimată pentru iunie 2026. Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va crește viteza de deplasare a trenurilor la 120-160 km/h, iar distanța va fi parcursă în circa două ore. Până atunci însă, circulația feroviară pe distanța Cluj-Napoca-Oradea este închisă timp de doi ani, iar pasagerii sunt transbordați cu autobuzele.