spot_img
miercuri, decembrie 7, 2022
spot_img

GALERIE FOTO Modernizarea șinelor de tramvai de pe Bd. Vasile Milea, în ritm de melc

Modernizarea șinelor de tramvai de pe Bd. Vasile Milea, executată de austriecii de la Swietelsky, se desfășoară în ritm de melc.

`Progresul este lent, iar călătorii vor avea parte de și mai mult disconfort, întrucât troleibuzele vor fi suspendate în curând. În prezent, singurul șantier de modernizare a liniei de tramvai desfășurat de Primăria Capitalei este cel de pe fostul Bd. Vasile Milea, actual Doina Cornea (între Grozăvești și Iuliu Maniu), respectiv Paul Teodorescu (între Iuliu Maniu și Timișoara). Acest tronson de 1,2 km era ultimul nemodernizat din cadrul inelului central al Bucureștiului, lucrările fiind necesare pentru a putea exploata noile tramvaie produse de Astra Arad. De la începutul anului, lucrările nu au avansat semnificativ. Trebuie menționat faptul că antreprenorul mai are la dispoziție aproximativ trei luni pentru finalizarea șantierului, conform contractului. Așadar, nu poate fi vorba de întârzieri. Totuși, ținând cont de importanța traseului inelar și de cererea mare de transport, prioritare ar fi trebuit să fie urgentarea lucrărilor și minimizarea impactului asupra călătorilor”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a Asociației Metrou Ușor.



Modernizarea șinelor de tramvai de pe bulevardul Vasile Milea: ce s-a făcut și ce nu

Asociația prezintă și o radiografie a situației de pe șantier. Astfel, stâlpii noi de iluminat (fără corpurile de iluminat) au fost montați pe întregul bulevard Doina Cornea, iar pe bulevardul Paul Teodorescu în proporție de 75%.

Fundația și liniile de tramvai au fost integral montate între bd. Iuliu Maniu și benzinăria OMV, iar zilele acestea au primit și garniturile fonoabsorbante. Pe bd. Paul Teodorescu, lucrările la linia de tramvai se prezintă în diverse stadii. Între bd. Iuliu Maniu și str. Anghel Mihai aceasta este aproape finalizată, iar pe porțiunea rămasă a fost așternut și compactat balastul, urmând să fie puse geogrila, plasa de oțel, traversele prefabricate împreună cu șinele de tramvai. Odată cu creșterea temperaturilor nocturne, se va continua turnarea fundației liniei de tramvai.

Contract de 5,7 milioane de euro

Lucrările sunt executate de asocierea Urban Profile Grele – Swietelsky – TIAB.

Proiectul vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe bd. Vasile Milea, pe care circulă tramvaiele 1 și 10. În cadrul proiectului, se vor executa următoarele lucrări: refacerea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare – înlocuire traverse, șine, prinderi, amortizoare de zgomote și vibrații, înlocuirea stâlpilor de susținere a rețelei de contact, înlocuirea firelor de la rețeaua de contact, inclusiv elementele de susținere, refacerea peroanelor de pe tronson cu respectarea standardelor și normelor în vigoare, lucrări de reabilitare la pasajul subteran pietonal, lucrări la iluminatul public.

Valoarea totală a lucrărilor este de 28.056.510,21 lei, echivalentul a aproximativ 5,7 milioane de euro.

Ultimele Articole