spot_img
marți, februarie 7, 2023
spot_img

Modernizarea retelei de tramvai din Ploiesti

Dupa Cluj si Craiova, modernizarea liniilor de tramvai din Ploiesti este aproape finalizata. Astfel, municipiul Ploiesti este al treilea oras din tara cu toata calea de rulare a tramvaielor modernizata. După mai mulți ani de studii și pregătiri, în luna februarie 2013 a fost semnat contractul de finanțare a lucrărilor de modernizare a rețelei de tramvai din Ploiești, prin Programul Operațional Regional 2007-2013. Fondurile europene au acoperit 98% din valoarea investitiei, in timp ce restul costurilor au fost suportate de bugetul local.

Lucrarile au fost lansate in mai multe etape, tronsonul Bucla Nord – Intersecția Republicii (valoarea totală de 30,6 milioane lei), tronsonul Bulevardul Republicii – Gara de Vest (valoarea totala de 83,6 milioane lei) și tronsonul dintre Intersecția Republicii – Gara de Sud (valoare totală de 110 milioane lei). Lucrările constau în reabilitarea totală a liniilor de tramvai, rețelei de contact, a stațiilor și capetelor de linie, precum și refacerea structurii rutiere adiacente căii de rulare. Unde a fost posibil, calea de rulare a fost relocata pentru reorganizarea sistemului rutier si a parcarilor.

Modernizarea retelei de tramvai din Ploiesti

Lucrarile au fost demarate in prima faza la inceputul anului 2014 in zona Spitalul Judetean, urmate de etapele din zona centrala si Gara de Vest. Prima faza a lucrarilor a fost reprezentata de eliberarea vechii cai de rulare si de refacere a tuturor retelelor edilitare in vederea protejarii viitoarei cai de rulare de posibile interventii ulterioare. Constructiv, modernizarea a adus si solutia Green Track in Ploiesti. Astfel tronsoane situate in zonele Strada Democratiei, Bulevardul Republicii si Soseaua Vestului au fost reconfigurate, izolate de traficul rutier si realizate in sistem Green Track. Cele mai importante lucrari au avut loc in anul 2015 cand santierul a cuprins toata reteaua, prima etapa a lucrarilor fiind incheiata in luna decembrie. Astfel, incepand cu decembrie 2015, au fost repuse in circulatie tramvaiele liniei 101 pe traseul Gara de Vest – Spitalul Judetean, marcand finalizarea lucrarilor in toata zona centrala dar si in zona depoului de tramvaie. Totusi, in proiect nu a fost inclusa si modernizarea depoului. In prezent lucrarile sunt in etapa finala pe soseaua Vestului si in zona terminalului de la Gara de Vest, fiind deja realizate primele probe cu tramvaie, deschiderea liniei 102 in regim de exploatare comerciala fiind planificata pentru luna iunie.

Modernizarea retelei de tramvai din Ploiesti

Lucrarile au fost executate de 3 asocieri de firme, angajate prin licitatie publica, acestea fiind: SC Mari Vila Com SRL, SC Leonhard Weiss, SC Aquila Construc SRL si SC ELCO Bucuresti S.R.L pentru primul lot. Al doilea lot a fost atribuit societatilor SC Tancard S.R.L, Dorslave S.L si SC RBX Tudan Electric S.R.L. Ultimul lot a fost atribuit asocierii S.C Tancard S.R.L, Dorsane S.L si S.C Virgfan. Tramvaiele utilizate dupa modernizarea retelei sunt tot modelele KT4D si KT4DM aduse SH din Potsdam. In perioada modernizarii caii de rulare, au fost alocate fonduri pentru repararea capitala a acestor tramvaie, fiind reconditionate interioarele, posturile de conducere, inlocuite bandajele trenului de rulare si schimbate schemele de vopsire. In total parcul activ de tramvaie dupa redeschiderea intregii retele va fi de 25 vagoane. Autoritatile locale au in plan demararea procedurilor pentru achizitia unui lot de tramvaie noi, dar cel putin in anul 2016 nu exista un grafic concret pentru lansarea unei proceduri.

Ultimele Articole