spot_img
miercuri, ianuarie 19, 2022
spot_img

VIDEO După 9 ani, Impresa Pizzarotti a finalizat modernizarea pe Vințu de Jos-Coșlariu

Antreprenorul Impresa Pizzarotti & C SpA a finalizat lucrările privind modernizarea pe Vințu de Jos-Coșlariu, tronson de pe secțiunea de cale ferată Coșlariu-Simeria.

modernizarea pe Vințu de Jos-Coșlariu

Este vorba de reabilitarea infrastructurii de cale ferată Brașov-Simeria, componentă a coridorului IV Pan European, pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/oră – secțiunea CF Coșlariu-Simeria, Tronsonul Vințu de Jos – Coșlariu.

Lucrările sunt gata după nouă ani

Contractul pentru modernizarea acestui sector de cale ferată a fost semnat pe 12 decembrie 2011 și finalizarea lucrărilor a tot fost amânată. În anul 2014, când lucrările la lotul 2 al tronsonului între Vințu de Jos și Coșlariu erau realizate în proporție de 40%, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus, comunica un nou termen de finalizare a lucrărilor, pentru sfârșitul lunii noiembrie 2015, amintește site-ul Alba 24.

Acum, deși lucrările de infrastructură și suprastructură sunt finalizate, urmează realizarea semnalizărilor, abia apoi circulația putând fi deschisă traficului feroviar cu viteza proiectată, relatează Ziarul Unirea.

Modernizarea pe Vințu de Jos-Coșlariu, în cifre

Valoarea contractului a fost de 766.924.829 lei fără TVA (180,164,637.48 euro). Traseul are o lungime de 33,02 km, cu 94 km total de linii. Intervalul Vințu de Jos – Coșlariu are cinci stații: Alba Iulia, Bărăbanț, Sântimbru, Coșlariu, Podu Mureș.

Pe acest tronson au fost realizate 15 poduri, 33 podețe, 1 pasaj inferior și 1 pasaj superior stradal, 135 de aparate de cale, lucrări civile în stații, lucrări instalații electrificare și tehnologice, lucrări de drumuri și protecția mediului.

Pentru varianta de traseu Podu Mureș – Coșlariu și H.M. Podu Mureș s-a impus adoptarea unor soluții speciale de îmbunătățire a terenului de fundare, terenul de bază fiind neconform. Soluția tehnică a constat în consolidarea terenului de fundare prin realizarea de coloane din material granular și a unui strat de transfer armat cu geogrile monoaxiale.

Ultimele Articole