La prima licitație pentru modernizarea locomotivelor CFR Călători cu bani din PNRR a fost depusă o singură ofertă, din partea unui reparator român.
La finele lunii mai, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Servicii de modernizare locomotiva electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone şi achiziţia de servicii de mentenanţă pentru locomotivele modernizate”. Valoarea totală estimată este de 91.178.720 de euro, pentru 19 locomotive și mentenanță pe 47.469.600 km.
La termenul limită, a fost depusă o singură ofertă, din partea Reloc Craiova, parte a Grupului Grampet, potrivit anunțului din SEAP.
O altă licitație pentru modernizarea locomotivelor CFR Călători așteaptă depunerea ofertelor
Două zile mai târziu după lansarea primei licitații, a fost inițiată o altă procedură de achiziție, pentru alte 19 locomotive, cu titlul ”Servicii de modernizare locomotiva electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone şi sistem ETCS nivel 2 şi achiziţia de servicii de mentenanţă pentru locomotivele modernizate”. Valoarea totală estimată a contractului este de 100.678.720 de euro, după cum a scris atunci Club Feroviar.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 5 iulie 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 5 ianuarie 2024.
După ce precedentul nu a fost respectat, conducerea CFR Călători a avansat un nou termen pentru semnarea contractelor de reparații la locomotive și vagoane prin PNRR. ”Trebuie să ne încadrăm cu semnarea contractelor până la finele lunii decembrie, însă sunt convins că acest lucru se va întâmpla în cursul lunii septembrie”, a declarat recent pentru Club Feroviar directorul general adjunct al operatorului feroviar de stat, Marcel Litră.
El a precizat că în acest moment au fost lansate toate licitațiile aferente programului finanțat prin PNRR intitulat ”Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 de vagoane de călători”.