Asociația Metrou Ușor vrea modernizarea liniilor de tramvai 5 și 16 pe întreg traseul, nu pe porțiuni

15 ianuarie 2020

Asociația Metrou Ușor a trimis un punct de vedere către Primăria Municipiului București, STB și ADTPBI, prin care solicită modernizarea liniilor de tramvai 5 și 16 pe întreg traseul, nu doar pe porțiuni.

modernizarea liniilor de tramvai

”Salutăm decizia modernizării liniilor de tramvai din București, dar cerem ca lucrările să fie realizate concomitent, pe tronsoane complete. Propunem modernizarea integrală a liniilor 5 și 16, nu doar a anumitor porțiuni, după cum prevede acum licitația. Modernizarea decalată pe tronsoane va produce suspendări repetate ale traseelor, un disconfort pentru călători și o deteriorare prematură a infrastructurii nou-modernizate”, se arată în punctul de vedere al Asociației Metrou Ușor.

Cele cinci tronsoane propuse care fac obiectul serviciilor de expertizare în vederea modernizării infrastructurii de tramvai sunt următoarele:

  • Tronsonul 1: Str. Barbu Văcărescu și Str. Alexandru Șerbănescu, inclusiv substația electrică

Nordului;

  • Tronsonul 2: Piața Victoriei, Bd. Ion Mihalache și Calea Griviței, între Str. Buzești și Pod Constanța;
  • Tronsonul 3: Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului, inclusiv intersecția cu Str. Reînvierii;
  • Tronsonul 4: Str. Maica Domnului;
  • Tronsonul 5: Str. Reînvierii și Str. Turmelor.

Modernizarea liniilor de tramvai trebuie făcută concomitent, nu defalcat

În urma acestei modernizări, linia 5 de tramvai (Piața Sf. Gheorghe – Aeroport Băneasa) va beneficia de un traseu predominant modernizat. Tronsoanele de pe Calea Moșilor, Bd. Dacia, Str. Tunari și Bd. Aerogării sunt deja modernizate.

”Observăm însă cu îngrijorare faptul că tronsonul de pe Str. Armand Călinescu și Str. Vasile Lascăr nu este luat în considerare pentru modernizare până la această dată. Din punct de vedere tehnic, tronsonul respectiv prezintă o degradare avansată și o limitare de viteză impusă de 10km/h pentru circulația tramvaielor. Considerăm oportună și obligatorie modernizarea acestui tronson concomitent cu lucrările de modernizare a tronsoanelor 3, 4 și 5 (zona Lizeanu – Maica Domnului – Lacul Tei) care fac obiectul acestei licitații, când linia 16 de tramvai oricum nu va putea circula pe Str. A. Călinescu și Str. V. Lascăr. (…) În concluzie, considerăm esențială modernizarea integrală a liniei 5 printr-o singură lucrare programată concomitentă, ci nu printr-o serie de modernizări defalcate”, explică Asociația.

Conectarea liniilor de pe Dimitrie Pompeiu și Barbu Văcărescu

De asemenea, Asociația Metrou Ușor propune conectarea liniilor de tramvai de pe Bd. Dimitrie Pompeiu cu cele de pe Str. Barbu Văcărescu pentru a răspunde schimbărilor masive de mobilitate datorate gentrificării zonei office Pipera și pentru a realiza o conexiune cât mai facilă între Pipera și Aeroportul Internațional Otopeni.

Nu în ultimul rând, se propune instaurarea sensurilor unice pe Bd. Barbu Văcarescu și Calea Floreasca, fapt ce presupune strămutarea liniei de tramvai pe laterala bulevardului.