spot_img
miercuri, august 10, 2022
spot_img

Proiectele privind modernizarea liniilor de tramvai, prezentate de STB la Summitul Zilele Feroviare

Societatea de Transport București a prezentat la Summitul Zilele Feroviare proiectele sale privind modernizarea liniilor de tramvai din Capitală.

Societatea de transport de suprafață din București are zilnic peste două milioane de utilizatori, a declarat Marius Sorinel Andrei, inginer șef la Divizia Tehnică și Investiții STB SA în cadrul evenimentului organizat de Club Feroviar.

Unul dintre obiectivele principale ale STB este modernizarea sistemului de transport cu tramvaiul, pentru creșterea atractivității acestuia, în complementaritate cu celelalte sisteme de transport.

Potrivit lui Marius Sorinel Andrei, acțiunile necesare sunt următoarele:

  • Modernizarea întregii infrastructuri de transport cu tramvaiul
  • Extinderea rețelei de tramvai
  • Integrarea rețelei de tramvai, în primul rând cu cele de mare capacitate, respectiv metrou și cale ferată
  • Creșterea confortului călătoriei
  • Creșterea siguranței și a vitezei comerciale
  • Dezvoltarea aplicațiilor ITS în mod integrat
  • Informarea eficientă a publicului, în scopul planificării adecvate a călătoriei
  • Utilizarea unei structuri tarifare atractive
  • Curățenia în mijloacele de transport.


Modernizarea liniilor de tramvai – proiecte de succes și acțiuni viitoare

La capitolul proiecte de succes care au fost deja implementate, Marius Andrei a menționat realizarea căilor proprii prin montarea de garduri despărțitoare pe liniile 32 și 41, ceea ce a dus la creșterea vitezei de exploatare și sporirea gradului de încărcare.

Un alt proiect dus la bun sfârșit este separarea căii de rulare, cu garduri, pe linia 21, care a avut ca efecte creșterea vitezei comerciale de la 13 km/oră la 16 km/oră și modificarea preferințelor de deplasare ale călătorilor de pe linia de troleibuz 66, respectiv tronsonul cel mai aglomerat de pe Șos. Colentina, concret migrarea către tramvai. Separarea cu garduri s-a făcut și pe liniile inelare 1 și 10. Aici, efectele au fost creșterea vitezei de exploatare și reducerea intervalului de succedare de la 7 la 5 minute la orele de vârf.

În ceea ce privește modernizarea parcului, oficialul STB a menționat atragerea de fonduri prin PNRR pentru achiziția a 100 de troleibuze cu autonomie, a 100 de tramvaie de 27 m și a cinci autobuze double-deck hibride/electrice.

Referitor la modernizarea infrastructurii de tramvai, un proiect este în derulare pe Bulevardul General Vasile Milea (1,1 km cale dublă), finanțat prin Programul Operațional Regional. Cele în pregătire vizează modernizarea a peste 50 km de infrastructură de tramvai, pe liniile 3, 5, 14, 16, 24, 27, 36, 40 și 55. Lucrările vor presupune modernizarea liniei de tramvai, aparate de cale și peroane, linie aeriană de contact, alimentare cu energie electrică; modernizare substații electrice de tracțiune, rețele edilitare.

Prezentarea integrală a STB poate fi consultată aici:

ZileleFeroviare martie 2022 STB SA_

Ultimele Articole