miercuri, februarie 12, 2025
spot_img

Modernizarea liniilor de tramvai scumpită la Craiova cu un sfert în prima lună de la semnarea contractului

Modernizarea liniilor de tramvai din municipiul Craiova, etapa 1 faza a 3-a, a fost scumpită cu un sfert din valoarea sa în prima lună, motivul invocat fiind inflația. Beneficiară este o firmă al cărei patron a fost implicat într-un dosar instrumentat de DNA, împotriva primarului Craiovei, Olguța Vasilescu.

Vasilescu i-a cerut lui Grindeanu spitalul CFR

UPDATE. În urma apariției articolului, acționariatul companiei Mari Vila Com SRL, Marian Mândrilă, a dorit să facă următoarele precizări: „Majorarea de 23% nu e adevărată, suntem în economie de un milion de lei la ora actuală, nu s-a depășit, toate indexările au fost pe minus, indexările au fost într-adevăr date dar nu am luat la nicio situație de plată nicio indexare căci între timp au scăzut prețurile la materiale și au scăzut și indexările, față de data licitației, deci nu e nimic adevărat. Din contră proiectul e prost, am avut 20 de dispoziții de șantier la o lucrare de un kilometru și nu e normal. Noi avem lucrări în toată țara e un articol defăimător căci nu e adevărat”. Întrebat din ce motive apare trecută acea majorare în SEAP Marian Mândrilă sfătuiește să fie întrebați cei „care au scris”. „Eu vă spun că la ora actuală prima situație de plată la Craiova am făcut-o după cinci luni de zile, azi trebuia să termin în decembrie, nu am terminat-o căci proiectul e sub orice critică, eu stau pe loc acum”, precizează el.

Nu mai puțin de patru milioane de lei în plus a obținut, zilele trecute, firma Mari Vila Com de la Primăria Craiova, condusă de Olguța Vasilescu, la modernizarea liniilor de tramvai din zona industrială Ford și extindere a sistemului de management a traficului prin semaforizarea unor intersecții, etapa 1 faza a 3-a.

La puțin peste o lună de la semnare, valoarea contractului a fost crescută de la 21,11 milioane de lei la 25,96 milioane de lei, respectiv o majorare de 23% după cum indică Sistemul Electronic de Achiziții Publice, consultat de Club Feroviar. „Constituire rezervă de implementare în valoare de 4.855.701,16 lei (exclusiv TVA) reprezentând 23% din valoarea inițială a contractului de achiziție publică nr. 11765/19.01.2022 în valoare de 21.111.744,18 lei (excl. TVA), destinată plății ajustărilor de preț din cadrul contractului, în conformitate cu dispozițiile art. 9, art. 10, art. 12 și art. 42 din OUG 64/2022 privind ajustarea prețurilor și a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, precum și art. 221 alin (1), lit.c) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare”, se arată în anunțul de modificare a contractului, datat la o lună de la semnarea contractului.

Lucrările cuprind două intervenţii majore:

  • Modernizarea căii duble de rulare a tramvaiului de pe str. Henry Ford, şi anume: reabilitarea căii de rulare, reabilitarea liniei aeriene de contact, modernizarea staţiilor pentru călători, drenajul pluvial.
  • Extinderea sistemului de management al traficului, şi anume prin semaforizarea următoarelor intersecţii: intersecţia cu bd. Decebal, intersecia cu str. Drumul Apelor (cele două ramuri, ce înconjoară o staţie de combustibili), intersecţia cu cele două accese auto, foarte apropiate, de la Poarta 2 Ford, intersecția semaforizată cu str. Căpşunilor (aparţinând teritorial de comună Malu Mare) şi un acces auto către parcarea exterioară limitrofă Porţii 1 Ford şi intersecția cu accesul auto de la Poarta 1 Ford situată în proximitate. Prin semaforizarea tuturor acestor intersecții de pe str. Henry Ford se are în vedere conectarea ulterioară la rețeaua de comunicare date a sistemului actual implementat de management al traficului.

Mari Vila COM implicată într-un dosar fâsâit la DNA

Interesant este faptul că firma Mari Vila COM este o cunoștință mai veche a primarului Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, alături de alte firme ce au executat lucrări de infrastructură de transport urban.

Potrivit Ziare.com în decembrie 2020, Direcţia Naţională Anticorupţie a dispus clasarea dosarului cunoscut drept „Faţada”, în care primarul Craiovei, Lia Olguta Vasilescu, era urmărită penal pentru că le-ar fi cerut mai multor oameni de afaceri, care aveau contracte cu primăria, să facă sponsorizări către o asociaţie non-profit pentru reabilitarea faţadelor blocurilor din centrul Craiovei, dar şi pentru că şi-ar fi folosit influenţa pentru obţinerea unor sume de bani pentru campania electorală din 2012.

Potrivit ordonanţei de clasare a DNA remisă părţilor, Olguţa Vasilescu era cercetată pentru folosirea influenţei în scopul obţinerii de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, luare de mită şi spălare de bani, iar procurorul de caz a dispus clasarea urmării penale, motivând că nu există probe prin care să se poată stabili că aceasta „ar fi condiţionat derularea în bune condiţii a contractelor de Primăria Craiova de efectivitatea sponsorizărilor”.

De asemenea, fostul senator PSD Radu Preda, fost city manager al Craiovei la data săvârşirii faptelor, care era acuzat de complicitate la luare de mită şi instigare la comiterea infracţiunii de spălare de bani a fost, la rândul său, scos de sub urmărirea penală.

DNA a dispus şi ridicarea măsurilor asiguratorii instituite în cauza prin ordonanţă din 7 iunie 2016, respectiv ridicarea sechestrului bunurilor imobile aflate în proprietatea lui Radu Preda şi a Elenei Popescu, preşedintele Asociaţiei Pro Craiova, asociaţia non-profit prin care s-au derulat sponsorizările, precum şi ridicarea popririlor asupra sumelor de bani deţinute de Preda, Popescu şi Vasilescu în unităţile bancare din România.

DNA a dispus şi scoaterea de sub urmărire penală pentru dare de mită şi spălare de bani a oamenilor de afaceri Marian Petcu de la Recon SA, Mihail Tănăsescu şi Tiberiu Urdăreanu de la UTI Grup SA, Marian Mândrilă de la SC Mari Vila Com SRL, şi Liviu Cioana de la Mitliv Exim SRL, toţi având calitatea de martori denunţători. Anchetatorii au considerat că faptele acestora „au fost comise sub imperiul unei constrângeri morale (periclitarea derulării contractelor dintre societăţile comerciale şi municipiul Craiova), ce reprezintă o cauză de neimputabilitate”.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole