miercuri, septembrie 27, 2023
spot_imgspot_img

CFR SA a semnat contractul pentru modernizarea liniei ferate Lugoj-Timișoara Est

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a semnat luni, 28 noiembrie, contractul pentru modernizarea liniei ferate Lugoj-Timișoara Est.

Contractul are o valoare de 1,91 miliarde de lei, echivalentul a aproximativ 388 de milioane de euro și este aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

modernizarea liniei ferate Lugoj-Timișoara EstCFR SA, reprezentată de directorul general Ion Simu-Alexandru, și FCC Construccion, reprezentată de Carlos Pallares Rodriguez, au semnat, în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, contractul în valoare de 1.916.221.849,14 lei, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Lugoj-Timișoara Est (lotul 2), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad (162 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Modernizarea liniei ferate Lugoj-Timișoara Est va fi făcută de FCC Construccion

FCC Construccion va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/oră pe secțiunea Lugoj-Timișoara Est (lotul 2), în lungime de 54,13 km, lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, în cinci halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 14 poduri și 39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii LUGOJ – TIMIȘOARA EST sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

►Cinci pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare;

►Două pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin;

►Un pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului);

► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m;

► rampe de încărcare-descărcare în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Remetea Mare.

Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

  • îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
  • modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
  • modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • dublarea liniei (în funcție de condițiile de relief);
  • lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
  • lucrări pentru ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
  • montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
  • instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
  • montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

”Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km), finanțat prin PNRR, și anume Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanță de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Doresc să menționez faptul că aștept din partea antreprenorilor să-și respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm <eventualele probleme de proiectare>, așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu-Alexandru, directorul general al CFR SA.

Ultimele Articole