spot_img
vineri, ianuarie 21, 2022
spot_img

Undă verde pentru modernizarea liniei ferate București-Giurgiu. Anunțul lui Irinel Scrioșteanu

Modernizarea liniei ferate București-Giurgiu intră în linie dreaptă, după ce proiectantul a predat Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA studiul de fezabilitate aferent etapei a doua.

„În data de 23 decembrie, proiectantul a depus la CFR SA Studiul de Fezabilitate privind Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a. Au fost obținute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism și în prezent proiectul se află în procedură de obținere a Acordului de Mediu. La finalizarea lucrărilor, linia de cale ferată va fi electrificată și trenurile vor putea circula cu viteze de până la 120km/h. După modernizare, lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea lungimea sectoarelor de linie dublă crește cu aproximativ 3 km până la 43,60 km. Investiția totală a proiectului este de aproximativ 3.794.947.033,56 lei fără TVA, fonduri europene nerambursabile”, a scris marți seara pe pagina sa de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu.

Lucrările pentru modernizarea liniei ferate București-Giurgiu etapa 1 sunt în desfășurare

Lucrările pentru prima etapă a proiectului, respectiv reconstrucția podului de peste râul Argeș de la Grădiștea și construcția altora pe o distanță de aproximativ 12 km sunt în desfășurare.

Pe 4 decembrie 2020, după mai bine de 15 ani și 19 miniștri ai Transporturilor (între timp s-au făcut 20), a fost semnat contractul pentru Podul Grădiștea, cu austriecii de la Porr Construct. Podul a fost luat de ape pe 13 august 2005, în mandatul de ministru al ceferistului Gheorghe Dobre.

De la prăbușirea podului, aflat pe prima linie de cale ferată din Principatele Române, patronii firmelor de microbuze și autocare realizează profituri la care altfel nici nu ar fi îndrăznit să spere. După un deceniu și jumătate însă, aceștia își văd veniturile amenințate, din moment ce ziua în care se va redeschide circulația feroviară se apropie.

Investiție de peste 655 milioane de lei pentru reconstruirea a patru poduri

Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.

Vor fi reconstruite următoarele poduri de cale ferată:

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia București) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Ultimele Articole