spot_img
miercuri, august 10, 2022
spot_img

CFR SA a stabilit cine va face proiectarea pentru modernizarea căii ferate Apahida-Ilva Mică

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a desemnat câştigătorul licitaţiei pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea căii ferate Apahida-Ilva Mică.

Contractul va fi executat de Asocierea Egis România – Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internațională SRL, pentru suma de 29.677.400 de lei fără TVA.

Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecțiunea I Apahida – Ilva Mică, în lungime de 119 km, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice, în vederea creşterii vitezei maxime de circulaţie la 160 km/oră pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/oră pentru trenurile de marfă.



Obiective ce vor fi atinse prin modernizarea căii ferate Apahida-Ilva Mică

Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida și Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T. De asemenea, contractul prevede și atingerea unor importante obiective specifice, printre care:

►creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida – Suceava;

►îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerințele europene;

►creșterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional;

►creșterea numărului de călători, inclusiv creșterea numărului de turiști.

Sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), şi de la bugetul de stat, iar termenul de întocmire a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic este de 23 de luni.

Ultimele Articole