Modernizarea liniei de tramvai pe bulevardul Liviu Rebreanu

13 mai 2016

Lucrarile la calea de rulare pentru tramvaie pe bulevardul Liviu Rebreanu din Bucuresti sunt in etapa finala, firmele implicate in proiect executand lucrari de racordare a liniei noi de tronsonul modernizat la intersectia cu bulevardul 1 Decembrie 1918. Investitia cu o valoare totala de 76 milioane lei a fost lansata in 2011, fiind impartita in doua sectiuni, prima finalizata in 2013.

Modernizarea liniei de tramvai pe bulevardul Liviu Rebreanu

Lucrarile pe al doilea tronson au fost ingreunate de faptul ca bulevardul a fost largit si au fost necesare exproprieri cu proceduri de lunga durata. Lucrarile sunt realizate de asocierea Euro Construct Trading 98 – PACO. Toate fondurile necesare acestei lucrari au fost alocate din bugetul local incepand cu anul 2011, unele intarzieri fiind acumulate din cauza platilor intarziate catre constructori. O alta cauza a termenului de executie depasit a fost reteaua de termoficare din zona unde a fost largit bulevardul, card odata cu relocarea caii de rulare a tramvaielor a necesitat o relocare inafara zonei rutiere.

Modernizarea liniei de tramvai pe bulevardul Liviu Rebreanu

Exproprierile necesare largirii bulevardului se realizeaza pe un total de 4000 metri patrati de teren si 547 metri patrati de constructii cu o valoare estimata la 1,7 milioane lei, conform unui studiu de evaluare intocmit de consultanti. In prezent lucrarile se concentreaza la finalizarea caii de rulare intre Barajul Dunarii si bulevardul 1 Decembrie 1918, in mare parte in zona noului bulevard largit la doua benzi pe sens, cale dubla de tramvai si piste pentru biciclete. Reteaua de contact si stalpii de sustinere au fost montati pe toata lungimea segmentului ramas, fiind in curs de montare reteaua de contact si traversele de sustinere a retelei pentru troleibuze. Conform proiectului, terminalul troleibuzelor care a existat la Barajul Dunarii urmeaza sa fie relocat in zona FAUR Poarta 4, unde exista un terminal intermodal cu transfer la tramvaie si autobuze catre mai multe zone ale orasului. In zona fostului terminal de la Barajul Dunarii, proiectul prevede o parcare de resedinta, care poate fi utilizata si pentru park&ride, in vecinatatea acesteia existant statii de tramvai si autobuz.

Modernizarea liniei de tramvai pe bulevardul Liviu Rebreanu

Tehnic, calea de rulare este realizata pe sistem cu longrine de beton turnate la fata locului care sustin sina cu canal. Acest sistem este utilizat deoarece permite realizarea caii tip green track, separata de restul traficului si integrata intr-un sistem centralizat de irigatii pentru mentinerea zonei verzi si curatarea sinei pentru evitarea patinajului tramvaielor. Conform primariei, termenul de finalizare este luna iulie 2016, pe acest tronson urmand sa circule trasee de tramvai atat catre zona Piata Unirii cat si catre cartiere invecinate. Lucrarile fac parte din proiectul de modernizare a retelei de tramvai din Bucuresti, lansat in anul 2002, cele mai recente tronsoane finalizate fiind Soseaua Iancului si o portiune din Soseaua Pantelimon. Proiectele au fost finantate din fonduri BERD si din bugetul local.