spot_img
luni, decembrie 6, 2021
spot_img

Francezi, români și turci își dispută două contracte pentru modernizarea liniei 502

Firme de proiectare și consultanță din Franța, Turcia și România își dispută două contracte, în valoare cumulată de aproximativ 15 milioane de euro, pentru modernizarea liniei 502. Este vorba de două subsecțiuni ale tronsonului Apahida-Suceava, care face legătura între Transilvania și Moldova. Pentru cea de-a treia licitație, termenul de depunere a ofertelor este săptămâna viitoare.

Adrian Bărbulescu

modernizarea liniei 502 calea ferată Apahida-Suceava trafic feroviar oprit
FOTO cu rol pur ilustrativ

La prima licitație, lansată pe 10 februarie de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, pentru subsecțiunea Apahida-Ilva Mică, au fost depuse trei oferte. Valoarea totală estimată a contractului este de 34.088.600 de lei, echivalentul a aproximativ șapte milioane de euro.

Prima ofertă a venit din partea ISCPF SA București (Institutul de Studii si Proiectări Căi Ferate), ca lider de asociere, și firma bucureșteană Baicons, având subcontractant declarat Institutul de Arheologie Vasile Pârvan (4,46% din valoarea estimată).

A doua ofertă aparține companiei turcești Yüksel Proje A.S., cu sediul în Ankara, având subcontractant declarat Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, în asociere cu spaniolii de la TEC-CUATRO care, la rândul lor, au ca subcontractanți declarați societatea bucureșteană F & R Worldwide SRL, firma vasluiană Pirotehnic Osb și firma spaniolă Consultrans. Aceasta din urmă este în același timp și terț susținător.

Compania Egis Romania SA București, cu capital francez, este al treilea ofertant, în calitate de lider al unei asocieri din care mai fac parte companiile Italrom Inginerie Internațională SRL București și Egis Rail. Liderul de asociere a prezentat următoarea listă de subcontractanți declarați: Road Survey (județul Caraș Severin), Protelco (Câmpina) și Romprice SRL (Timișoara). Italrom Inginerie Internațională SRL are subcontractant declarat Institutul de Arheologie Vasile Pârvan. În fine, Egis Rail are subcontractanți declarați firmele bucureștene Electric Rail Project SRL și Geostud SRL.



Stare avansată de degradare a liniei

În cadrul contractului se vor executa studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, documentația necesară în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici si respectiv pentru emiterea Hotărârii de Guvern privind exproprierea imobilelor necesare lucrării de utilitate publică, documentația pentru finalizarea procedurii de expropriere și cea pentru întocmirea documentaţiilor de licitaţie pentru achiziția execuției lucrărilor, respectiv a serviciilor de consultanță/supervizare lucrări.

Pentru această cale ferată în lungime de 119 km, CFR SA a făcut o analiză tehnică și operațională a situației actuale a infrastructurii feroviare aferente. În momentul de față, ansamblul de elemente din care este alcătuită calea ferată (șină, traverse, prinderi, stratul de repartiție și prisma căii) prezintă stări de uzură și degradare. Clădirile de călători și de exploatare, precum și peroanele și copertinele necesită lucrări de reparații și modernizare. Instalațiile prezintă o stare avansată de uzură fizică și morală, înregistrându-se dificultăți în activitatea de mentenanță din cauza diminuării sau epuizării stocurilor de piese de schimb pentru unele repere tehnice.

Patru oferte la a doua licitație pentru  modernizarea liniei 502

A doua licitație, lansată pe 23 februarie, vizează subsecțiunea Pojorâta-Suceava din același tronson de cale ferată. Valoarea estimată a contractului este de 42.740.987 lei.

Aici, prima ofertă depusă este cea a firmei bucureștene Consis Proiect, care are subcontractanți declarați societățile: Road Survey (jud. Caraș Severin), Protelco (Câmpina), Torcad Consulting SRL (Brăil)a, Academia Română – filiala Cluj-Napoca, Danavi (Iași), EPC – Consultanța de Mediu, Telecomunicații CFR SA, GEO-SERV (ultimele din București) și firma spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial cu sediul în Madrid, dar și cu sucursală la București. Firma spaniolă este concomitent și terț susținător.

A doua ofertă aparține Baicons Impex SRL, în calitate de lider de asociere, și ISCPF SA, cu subcontractant declarat Institutul de Arheologie Vasile Pârvan.

Egis Romania SA București este al treilea ofertant ca lider al unei asocieri din care mai fac parte Italrom Inginerie Internațională SRL București și compania franceză Egis Rail. Liderul de asociere a prezentat următoarea listă de subcontractanți declarați: Institutul de Arheologie Vasile Pârvan, Road Survey (județul Caraș Severin), Protelco (Câmpina), Romprice SRL (Timișoara), Electric Rail Project SRL și Geostud SRL (ambele din București).

Ultima ofertă este a companiei turcești Yüksel Proje A.S. cu sediul în Ankara, având subcontractanți declarați societatea bucureșteană F & R Worldwide SRL și Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, în asociere cu firma spaniolă TEC-CUATRO. Aceasta din urmă are subcontractanți declarați Pirotehnic Osb (Vaslui) și firma spaniolă Consultrans care este, în același timp, și terț susținător.

Ofertele la ultima licitație, așteptate săptămâna viitoare

În fine, pe data de 10 mai este termenul final de depunere a ofertelor la a treia licitație pentru modernizarea liniei 502, pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de modernizare a sectorului de cale ferată dintre Ilva Mică și Pojorâta.

În acest caz, valoarea estimată de CFR SA  este mult mai mare, 73.047.000 lei, fără TVA.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole