sâmbătă, ianuarie 18, 2025
spot_img

Nicușor Dan: A fost lansată procedura pentru modernizarea liniei 5 de tramvai

Procedura pentru modernizarea liniei 5 de tramvai a fost lansată, a anunțat vineri dimineață primarul general Nicușor Dan.

”Am lansat în SEAP licitația pentru proiectarea și execuția reabilitării liniei 5, parte a obiectivului de investiții <Reabilitarea sistemului rutier pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa>. Pentru reabilitare, se vor executa lucrări la calea de rulare, peroane, reţeaua de contact, substația de tracțiune Nordului, sistemul de iluminat public. Totodată, vor fi și lucrări de relocare semaforizare pe Bdul Barbu Văcărescu și Str. Alexandru Șerbănescu, precum și lucrări la rețelele edilitare. Invit companiile interesate să participe la acest proiect important pentru transportul public din București”, a scris edilul pe pagina sa de Facebook.

Modernizarea liniei 5 de tramvai s-a făcut pe bucăți

Acum, Primăria vrea să treacă la etapa a doua de modernizare a căii de rulare pentru tramvaiul 5. Prima etapă s-a finalizat în urmă cu mai bine de zece ani, când a fost modernizat Bulevardul Aerogării, inclusiv liniile de tramvai și peroanele. Singura porțiune care nu a fost finalizată atunci în zona de nord este bucla de întoarcere a tramvaielor de la Aeroportul Băneasa (strada Grațioasă), unde au tot existat probleme de ordin juridic în legătură cu proprietatea asupra terenului.

Întregul traseu al linie 5 are 14,4 km cale simplă, din care porțiunile modernizate sunt: terminalul Sf. Vineri, Str. Sf. Vineri, Calea Moșilor până la intersecția cu Str. Dr. Alexandru Paleologu, Str. Tunari, Pasaj Băneasa și B-dul Aerogării până la bucla de întoarcere de pe Str. Grațioasă (exclusiv bucla) adică 2,1 km cale simplă. Lungimea totală a tronsoanelor care se vor moderniza este de 4,25 km cale dublă. Pe traseul liniei de tramvai 5 se vor moderniza 15 peroane.

Durata de realizare a investiției este de un an și jumătate, din care un an durata de execuție. Deocamdată, anunțul de licitație nu apare în SEAP.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole