spot_img
duminică, octombrie 2, 2022
spot_img

Cost dublu pentru modernizarea instalației electrice din Revizia de Vagoane București Grivița

După ce licitația lansată anul trecut a fost anulată, Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA a reluat procedura pentru modernizarea instalației electrice din Revizia de Vagoane București Grivița, la o valoare dublă.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat la finele săptămânii trecute anunțul de licitație cu titlul ”Modernizarea instalației electrice de înaltă tensiune (IT) din Revizia de Vagoane București Grivița (Calea Griviței, nr. 353) – execuție”. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în trei luni, este de 1.113.200 de lei, echivalentul a aproximativ 225.000 de euro.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 2 iunie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 2 septembrie 2022.



Modernizarea instalației electrice din Revizia de Vagoane București Grivița, scoasă la licitație și anul trecut

CFR Călători a mai scos la licitație această lucrare și în luna martie a anului trecut, iar procedura viza achiziționarea serviciilor de elaborare expertiză tehnică, proiectare și execuție, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

La vremea respectivă, valoarea totală estimată a contractului era de 549.950 de lei, echivalentul a peste 110.000 de euro. Numai că respectiva licitație a fost anulată, potrivit anunțului din SEAP: ”Abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului. Anularea procedurii în baza art. 224 lit. b) coroborat cu art. 225 alin. (1) lit. c) și art. 2 alin. (2) deoarece pe parcursul procedurii s-a constatat faptul că în caietul de sarcini au fost omise detalii tehnice necesare funcționării în condiții de siguranță a instalației IT (OMT nr.290/13.04.2000), iar entitatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca aceasta să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 2 alin (2) din Legea nr. 99/2016”.

Stația de înaltă tensiune a fost proiectată și construită în anul 1970, cu o singură celulă TRAFO 27 kV/1,5 kV/1200 kVA, pentru liniile 1F-6F, linii de pregătire tehnică unde se face probarea și preîncălzirea/prerăcirea vagoanelor de călători. În 1998 s-au făcut lucrări de mentenanță la echipamentele de comandă și au fost introduse noi protecții. Apoi, în luna noiembrie a anului 2020 la instalația de 1,5 kV s-a produs un scurtcircuit  ce a produs avarierea totală a celulei nr. 1 și parțială a celulei de sarcini auxiliară, fapt ce a condus la scoaterea din folosință a stației. Pe cale de consecință, se impun aceste lucrări de modernizare.

Ultimele Articole