spot_img
miercuri, februarie 8, 2023
spot_img

Modernizarea a 258 km de cale ferată și construcția altor 13 km, pe masa Guvernului

Modernizarea a 258 km de cale ferată și construcția de la zero a altor peste 13 km se află pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de miercuri, când se va discuta proiectul de Hotărâre privind modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța.

Potrivit proiectului, valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 5.355.566 de lei, echivalentul a 1,1 miliarde de euro. Din aceasta, lucrările propriu-zise de construcții montaj totalizează 4.111.540 de lei.

Eşalonarea investiţiei, care va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, se va face pe o perioadă de patru ani, astfel:

Eşalonarea investiţiei:                         INV/C+M
Anul I                                              mii lei/mii lei    1.609.000 / 822.000
Anul II                                             mii lei/mii lei    1.404.000 / 1.233.000
Anul III                                            mii lei/mii lei    1.404.000 / 1.233.000
Anul IV                                            mii lei/mii lei    938.566 / 823.540

Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța: sunt vizați peste 270 km

Concret, cu acești bani Compania Națională de Căi Ferate CFR SA va moderniza 257,80 km de linie simplă și va construi de la zero 13,60 km.

Lucrările nu vor viza doar portul propriu-zis, ci și secțiile de circulație și stațiile adiacente, așa cum a mai scris Club Feroviar. Le vom prezenta succint:

  • Realizarea unei Grupe de Așteptare, care va degreva liniile de primire-expediere din stațiile din Port de timpii mari de staționare în vederea intrării la front.
  • Înzestrarea stațiilor cu centralizarea electronică a instalațiilor de semnalizare, centralizarea schimbătoarelor din grupele de primire-expediere, dar și din grupele de manevră până la schimbătorul de acces pe linia de la frontul de încărcare-descărcare.
  • Electrificarea tuturor liniilor din Portul Constanța, exceptându-le pe cele de încărcare-descărcare.
  • Refacerea infrastructurii și suprastructurii căii.
  • Înlocuirea podețelor care nu mai corespund din punct de vedere funcțional și realizarea unui pod de încrucișare, care va crește capacitatea de transport și operare în Port.
  • Montarea instalațiilor de centralizare electronice de semnalizare atât în posturile centrale din stații, cât și în posturile locale aferente dispozitivului feroviar din zona Portului.
  • Modernizarea tuturor instalațiilor de telecomunicații, prin înlocuirea echipamentelor existente cu echipamente moderne de ultimă generație.
  • Lucrări ample de Protecția instalațiilor din cale și vecinătate, care oferă posibilitatea ca împământarea și conexiunile la returul curentului de tracțiune din stații/grupe să fie mai centralizate și uniforme din punct de vedere al soluției, cu avantaje în viitoarele intervenții de reparații (timpi de închidere mai mici).
  • Reabilitarea și modernizarea instalațiilor fixe de tracțiune electrică, prin adoptarea unui sistem de alimentare și secționare a liniei de contact care să asigure o creștere a oportunității intervențiilor în sistem, prin teleconducerea procesului distribuit.
  • Lucrări de construcții civile, respectiv realizarea de clădiri noi care să corespundă exigențelor impuse de creșterea capacității feroviare, cu mentenanță scăzută per total raportat la întreg patrimoniul de clădiri din zona portuară.
  • Eliminarea cocoașelor de triere dintre cele două mari grupe de linii din Port Zona B.
  • Lucrări de consolidări, care vor duce la mărirea spațiului rezultat din sistematizarea dispozitivului de linii și optimizarea activității de manevră.

Ultimele Articole