O singură ofertă pentru modernizarea gării Timișoara Nord. Acum e în evaluare tehnică

18 septembrie 2020

La licitația organizată de Regionala Timișoara a CFR SA pentru modernizarea gării Timișoara Nord a fost depusă o singură ofertă, care acum e în evaluare tehnică.

modernizarea gării Timișoara Nord

Până când vor fi bani pentru o refacere din temelii, acum se derulează un proiect din fonduri proprii al Regionalei Timișoara.

După mai multe proceduri ratate, în vară, reprezentanții CNCF CFR Regionala Timișoara au relansat pe 2 iulie licitația pentru ”Reabilitare fațadă, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1 + acces tunel pietonal (proiectare și execuție)”. La termenul limită de depunere a ofertelor, s-a înscris o asociere de firme, având că lider compania Constructim, informează Opinia Timișoarei. În asociere mai sunt firmele Bauerhof Agrobanat, Lăstun SRL și Longhersin.

”Actuala clădire a Gării de Nord este alcătuită din 6 corpuri comasate într-un ansamblu. În acest moment, clădirea stației nu mai corespunde cerințelor de asigurare a unor condiții optime a desfășurării activităților în imobile și a exigențelor de calitate impuse de legislația în vigoare. Construcția prezintă deficiențe de ordin structural, estetic, funcțional, de ineficiența energetică, cu pierderi mari de căldură, și pe linie de siguranță în exploatare”, se arată în documentație.

Lucrări prevăzute pentru modernizarea gării Timișoara Nord

Sunt prevăzute lucrări de consolidare, intervenții asupra fațadelor și acoperișurilor – terasă, intervenții asupra tunelului pietonal de acces la peroane cu realizarea unui nou acces la linii din holul central, intervenții la peronul liniei 1, refacerea piațetei Gării și realizarea instalației centralizate de aer condiționat, ventilație și încălzire.

Se vor realiza și lucrări de pregătire pentru construirea unei pasarele metalice (platformă pietonală) prevăzută în viitor în sala caselor de bilete, ce va fi susținută de șase stâlpi metalici, și montarea a două scări rulante de acces la mezanin. Aceasta însă, în perspectiva reabilitării căii ferate Aradul Nou – Drobeta Turnu Severin (Magistrala 900), care nu va fi realizată prea curând.

La tunelul pietonal care asigură accesul de la piațetă la peronul 1 se vor reface actualele pardoseli din mozaic folosindu-se granit rezistent la trafic intens și antialunecare, se va monta un sistem de supraveghere, un sistem de detecție și semnalizare/avertizare PSI și se va înlocui sistemul de iluminat.  Piațeta Gării va fi complet refăcută, se va amenaja o fântână arteziană, zona va fi placată cu dale de granit, se vor monta bănci, se va realiza un sistem de iluminat cu stâlpi ornamentali, se vor planta copaci și se vor monta rastele pentru biciclete.

Totodată, vor dispărea aparatele de aer condiționat și se va realiză o instalație modernă centralizată de climatizare, iar pe două corpuri de clădire se va monta o instalație de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.

Valoarea proiectului este de 17.605.391,14 lei fără TVA. Lucrările trebuie să fie gata în doi ani. Oferta a intrat în evaluare tehnică.