Noua conducere a CFR SA vrea modernizarea Gării de Nord și urgentarea licitațiilor

Noua conducere a CFR SA, în frunte cu directorul general Constantin Axinia, vrea să lanseze un proiect pentru modernizarea Gării de Nord din București și urgentarea licitațiilor.

modernizarea Gării de Nord

”Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că în perioada imediat următoare va demara programul de revigorare a activităţii de administrare a infrastructurii feroviare, prin prioritizarea lucrărilor de investiţii, reparaţii şi intervenţii operative, care au drept scop îmbunătăţirea serviciilor publice feroviare. Provocarea majoră pentru actuala conducere a CFR SA este repoziţionarea pe un trend ascendent a serviciilor feroviare, iar priorităţile companiei vor fi orientate pe acţiuni şi programe concrete în zona investiţiilor şi a exploatării reţelei feroviare la nivel naţional”, se arată într-un comunicat dat publicității vineri de compania de infrastructură.

Principalele măsuri care vor contribui la implementarea acestui program sunt reducerea la jumătate a perioadei de analiză a documentaţiilor depuse în cadrul procedurilor de licitaţii publice, desemnarea ofertei câştigătoare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara și semnarea contractului pentru începerea lucrărilor de Dublare a liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, parte integrantă a proiectului Modernizarea liniei Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti.

Modernizarea Gării de Nord, în parteneriat public-privat

Totodată, CFR SA vrea modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată, situate la intersecţia cu drumurile naţionale şi drumurile europene, prin montarea de bariere automate.

În altă ordine de idei, se intenționează pregătirea unui proiect pentru modernizarea Gării de Nord în parteneriat public-privat. Ideea nu este nouă – ea mai mai fost vehiculată încă de pe vremea când ministru al Transporturilor era Miron Mitrea.

Conducerea CFR SA vrea și creşterea vitezei de circulaţie pe reţeaua feroviară, prin lucrări de ridicare a restricţiilor de viteză pe toate magistralele de cale ferată, dar și creşterea nivelului de dotare şi a gradului de tehnologizare a operaţiilor de întreţinere şi reparaţii, prin achiziţia de utilaje noi pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii curente.

Alte măsuri cuprinse în programul CFR SA sunt utilizarea eficientă a forţei de muncă la nivelul celor opt regionale de cale ferată, prin înfiinţarea atelierelor de reparaţii, cu personal specializat pentru intervenţii operative, începerea programului de reparaţii utilaje de cale ferată în centrele specializate din ţară, program care va contribui la îmbunătăţirea activităţii economice a firmelor româneşti de profil și angajarea de personal specializat şi implementarea unor programe de pregătire profesională, finanţate din fonduri europene.

Se face curățenie în gări

De asemenea, programul prevede şi lucrări de întreţinere şi curăţenie în zona de siguranţă feroviară şi în spaţiile publice din gări.

Astfel, la nivelul celor opt sucursale regionale de cale ferată, personalul specializat va acţiona cu utilaje pentru tăierea vegetaţiei din zona liniilor de cale ferată, în staţiile de cale ferată se vor desfăşura acţiuni de întreţinere şi curăţenie, iar spaţiile comerciale libere vor fi închiriate prin licitaţii publice. Tot la nivel regional, vor începe şi discuţiile cu autorităţile locale pentru acţiuni concrete necesare amenajării zonelor publice din perimetrul gărilor, astfel încât acestea să fie utilizate în folosul călătorilor.